همشهری آنلاین: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هشتم تصمیم شورای نگهبان درباره اینکه هزینه‌های انتخاباتی در احراز صلاحیت‌نامزدها مورد توجه قرار می‌گیرد را ناشی از اعلام رسمی جریان انحرافی برای صرف پول‌های کلان با هدف فرستادن افراد خود به مجلس دانست و گفت: اعلام نظر شورای نگهبان مبنی بر نظارت بر تبلیغات نامزدها کمک می‌کند فضای سالمی در تبلیغات انتخاباتی داشته باشیم.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصمیم شورای نگهبان در رقابتی شدن فضای انتخابات نیز تاثیرگذار است، افزود: براین اساس نمایندگان اصیل مجلس که به کانون‌های ثروت دسترسی ندارند به عنوان رقیب جریان مقابل نگرانی از بابت تبلیغات انتخاباتی معمولی خود نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه مجلس احتیاج به نمایندگانی دارد که به کانون‌های قدرت و ثروت وصل نباشند و از جنس مردم باشند افزود:  خرج‌های کلان، معیار خوبی برای شناسائی افرادی است که در حال حاضر دم از استقلال رای می زنند، اما میزان هزینه‌های آنها نشان می‌دهد به کجا وابسته هستند و از کجا حمایت می شوند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم ادامه داد:حتی این نشانه‌ها به شورای نگهبان کمک می‌کند که با نظارت بر جریانی که می‌خواهد با اتکای پول، نیروهای خود را به مجلس بفرستد به سلامت انتخابات کمک کند.

قادری با طرح این موضوع که تبلیغ انتخاباتی در حد متداول و معمولی از هدر دادن پول بیت المال کم می کند، تصریح کرد: معمولا نماینده اصیل مجلس به این حجم از منابع مالی دسترسی ندارد، صرف پول‌های کلان نشانه جریان انحراف است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هشتم گفت: در قانون انتخابات، خرید و فروش رای و هزینه کردن پول‌های کلان خلاف قانون است و شورای نگهبان به استناد موازین قانونی می‌تواند درباره رد صلاحیت نامزدهای جریان انحرافی تصمیم بگیرد.

آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان روز - سه شنبه -  13 دی ماه در حاشیه جلسه معارفه رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هزینه‌هایی که در انتخابات می شود بی حساب و کتاب نیست، گفت: در احراز صلاحیت‌ها تا آنجا که ممکن باشد این هزینه‌های انتخاباتی را مورد توجه قرار می دهیم.

کد خبر 157755
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز