همشهری آنلاین: تحلیل‌هایی درباره عملکرد جبهه پایداری مطرح می‌شود، این تحلیل‌ها در خصوص تعامل پشت پرده این جبهه با جریان انحرافی است، اما بنده این را قبول ندارم و بعید بدانم که چنین کاری بخواهد از سوی جبهه پایداری صورت گیرد.

محمدرضا باهنر در میزگرد همایش هیات‌های داوری و اجرایی جبهه متحد اصولگرایان در استان‌ها در پاسخ به سوالی در خصوص تعیین نامزدهای فهرست واحد اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم گفت: تفاهم برای تعیین نامزد انتخابات مجلس کار سخت و پیچیده‌ای نیست. ظرافت می‌خواهد باید با دقت این کار را انجام دهیم اگر جوانب مورد نظر را رعایت نکنیم ممکن است به نتیجه نرسیم.

به گزارش ایسنا، این فعال سیاسی از جبهه پایداری دعوت کرد در جلسات جبهه متحد اصولگرایان شرکت کند و گفت: ما باید در انتخابات یک لیست واحد داشته باشیم و از جبهه پایداری می‌خواهیم که به جبهه متحد اصولگرایان بپیوندد، هنوز صندلی آن‌ها در جبهه متحد خالی است.

وی با بیان این‌که «نباید برای تعیین کاندیداها دچار اختلاف شویم» گفت: اگر برای تعیین و معرفی کاندیدایی دچار اختلاف شویم بسیار بد است. باید فرآیند مورد نظر را طی کرد حتی اگر به کاندیدایی علاقه دارید اما در نظر سنجی‌ها حائز اکثریت آرا نشد باید منطق و استدلال لازم را مطرح ساخته و دوستانه او را قانع کنید که به مصلحت اصولگرایی نیست در فهرست قرار گیرد.

باهنر همچنین تصریح کرد: متاسفانه در هر دوره مجلس مشاهده می‌کنیم که بعضی از نمایندگان با تکیه به هزینه‌های مالی سنگین وارد قوه مقننه می‌شوند؛ این به صلاح نظام نیست باید کمک کنیم تا جلو این امور گرفته شود. البته شورای نگهبان در این دوره اعلام کرده است که با هزینه‌های غیر معمول برخورد خواهد کرد. اما فعالان سیاسی و اعضای جبهه متحد باید مراقب باشند و اگر دیدند که در حوزه‌های انتخابیه کاندیدایی از هزینه‌های هنگفت استفاده می‌کند گزارش آن را به مراجع مربوطه اعلام کنند.

وی گفت: البته ضروری است گزارشات مستند و فارغ از هرگونه اتهام باشد تا به این وسیله اخطار رسمی به این نامزدها داده شود. چراکه با این رویکرد می‌توانیم به جریان اصولگرا و نظام کمک کنیم تا حداقل شاهد مجلسی کارآمد و به دور از کانون‌های ثروت و قدرت باشیم.

باهنر ادامه داد: تحلیل‌هایی درباره عملکرد جبهه پایداری مطرح می‌شود، این تحلیل‌ها در خصوص تعامل پشت پرده این جبهه با جریان انحرافی است، اما بنده این را قبول ندارم و بعید بدانم که چنین کاری بخواهد از سوی جبهه پایداری صورت گیرد.

این عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان در ادامه سخنانش با اشاره به حجم وسیع تخریب‌های انجام شده توسط برخی علیه جبهه متحد گفت: نقد زیاد آب را به آسیاب فتنه می‌ریزد، بار دیگر می‌گویم از بابت تخریب‌ها و شاید نقدهای بیش از حد برخی نسبت به جبهه متحد اصولگرایان انتقاد داریم. متاسفانه لبه تیز هجمه بیشتر از آنکه متوجه فتنه و انحراف باشد متوجه جبهه متحد اصولگرایان است.

باهنر خاطرنشان کرد: هرگاه کاندیدای استان‌ها قطعی شد، آن کاندیدا فرمانده ستاد انتخابات خواهد بود تا بتوانند با کمک اعضا در جهت تبلیغ و ترویج گفتمان اصولگرایی فعالیت کنند.

کد خبر 156537
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز