همشهری آنلاین: نماینده مردم دشستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جریان انحرافی به کاندیداها اعلام کرده محدودیت مالی ندارد تصمیم شورای نگهبان درباره تاثیر هزینه‌های انتخاباتی در احراز صلاحیت‌ نامزدها را واکنش این شورا به دخل و خرج نامزدهای جریان انحرافی دانست و گفت: تیزبینی شورای نگهبان، برنامه های این جریان را خنثی می کند.

ایوب پاپری مقدم در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان اینکه خرج پول های کلان یکی از مواردی است که جریان انحرافی برای در اختیار گرفتن مجلس روی آن تمرکز کرده است ، افزود: این جریان می خواهد در بسیاری از حوزه ها  با هزینه کرد بسیار بالا با افرادی که مدنظر دارد به صندلی های مجلس نهم برسد.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم با تاکید بر اینکه برنامه های جریان انحرافی همیشه از سمت شورای نگهبان هشدار داده شده ، گفت : گاهی با هزینه کرد بالا می شود سرنوشت انتخابات را در حوزه هایی که نماینده با چند هزار اختلاف تعیین می شود ، دست کاری کرد و این جریان می خواهد در آرای مردم وارد شده و نظرات مردم را با موضوعات مالی جلب  کند.

وی با بیان این که این رویه در سلامت انتخابات اشکال وارد می کند، تصمیم به موقع شورای نگهبان را در خنثی کردن هدف این جریان موثر دانست و افزود: شورای نگهبان و هیات های نظارتی شورا در شهرستان ها باید با دقت ، فعالیت های انتخاباتی خارج از عرف نامزدهای این جریان را در نظر داشته باشند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد : ظاهرا در جلسات جریان انحرافی مطرح شده است که خرج پول های کلان یکی از بهترین راه ها بری کسب آرای مردم است. این جریان اعلام کرده هیچ محدودیت اعتباری ندارد و می تواند با تبلیغات گسترده  سرنوشت انتخابات را تغییر دهد.

وی ادامه داد: از طرفی این جریان در هر حوزه روی چند نامزد انتخاباتی سرمایه گذاری کرده است، یکی به عنوان طعمه که شورای نگهبان فقط روی آن تمرکز داشته باشد و این نامزد را مورد شناسایی قرار دهد و از بقیه غافل شود.

پاپری مقدم تصریح کرد: این جریان قصد دارد بقیه مهره های خود را از تیررس شورا خارج کند، بنابراین تیزهوشی شورای نگهبان لازم است تا به سلامت انتخابات صدمه‌ای وارد نشود.

کد خبر 156330
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز