ترجمه‌ی عباس تربن: در طول سال کلی مناسبت برای هدیه‌دادن هست، از روز تولد گرفته تا روز پدر و مادر یا روز معلم که این‌روزها در حال و هوایش قرار داریم.

دوچرخه شماره ۸۲۸

اما هدیه‌دادن از آن‌جور کارهایی است که همیشه خوب است، چه بامناسبت و چه بی‌مناسبت! یک هدیه هرقدر هم کوچک، نشان‌دهنده‌ی ارزشی است که ما برای کسی یا رابطه‌ای قایل هستیم.

اما انتخاب و تهیه‌ی هدیه‌ی مناسب هم ماجرای مفصلی است که در این‌جا به چند نکته‌ی مهمش اشاره می‌کنیم.

 

دوچرخه شماره ۸۲۸

 

  • قیمتش مهم نیست

ارزش یک هدیه به قیمتی نیست که رویش می‌گذارند. یادت باشد که پول نمی‌تواند معیار مقدار محبت، عشق و علاقه باشد. اتفاقاً خیلی‌وقت‌ها هدیه‌های دست‌ساز و خلاق، بهترین و به‌یاد‌ماندنی‌ترین هدیه‌ها هستند. کوچکی و بزرگی هدیه یا این‌که چه‌قدر پول صرف خریدش شده مهم نیست؛ فکر و انرژی پشتش از همه مهم‌تر است.

 

  • بگرديد و پیدا کنيد

درست است که قیمت یک هدیه، تعیین‌کننده‌ی اهمیتش نیست و این هم درست که بهتر است هدیه‌تان صرفه‌جویانه و غیرتجملی باشد، اما معنایش اين نیست که چیزي لزوماً ارزان یا به‌دردنخور تهیه کنید!

البته برای تهیه‌ی هدیه‌‌ای باکیفیت، لازم نیست سراغ مغازه‌های شیک با اجناس گران بروید؛ اگر اهل جست‌وجو و پرس‌وجو باشی، می‌توانید فروشگاه‌های نه‌چندان معروفی را پیدا کنید که پر از هدیه‌هايی جذاب و با قیمت مناسب است.

 

  • ببین او چه می‌خواهد

انتخاب هدیه هم مسئله‌ی مهمی است. وقتی پای هدیه‌دادن در میان است، بعضی از آدم‌ها به‌جای توجه به طرف مقابل و نیازهایش، حس و نظر خودشان را معیار قرار می‌دهند.

ممکن است آدم‌ها در لابه‌لای صحبت‌هایشان از چیزهایی صحبت کنند که به آن نیاز دارند یا دوست دارند داشته باشند و این به ما سرنخ خوبی برای تهیه‌ی هدیه می‌دهد. در غیر این‌صورت می‌توانیم به این فکر کنیم که طرف مقابل به چه چیزی نیاز دارد یا چه هدیه‌ای می‌تواند خوشحال و غافل‌گیرش کند؟

 

  • هدیه‌تان را کامل کنيد

تهیه‌ی هدیه خیلی خوب است، اما اگر می‌خواهید هدیه‌ا‌ی تمام و کمال به کسی بدهید، باید برای کادوکردنش هم وقت و انرژی بگذاری و صدالبته بهتر است یک کارت تبریک هم به آن اضافه کنید؛ کارتی که بسته به استعداد، خلاقیت و حوصله‌‌ي شما رویش چیزی نوشته باشید؛ از چند خط شعر یا نوشته‌ای عاطفی گرفته تا یک جمله‌ی قصار یا بخشی از یک ترانه و یا حتی آرزویی برای طرف مقابل.

کد خبر 332076

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha