شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۵:۲۲
۰ نفر

گروه ورزشی: در حالی که مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا به روزهای پایانی رسیده، پرتغال و فرانسه از میان بزرگان قاره وضعیت دشواری دارند.

در این میان پرتغال حتی از ایستادن روی سکوی دوم گروه و صعود به پلی‌آف هم مطمئن نیست. مردان کارلوس کروش که پس از شروع بسیار ضعیف‌شان با 9 امتیاز از 6 بازی در رده سوم گروه یک قرار دارند، امشب میهمان دانمارک هستند که با 16 امتیاز از همین تعداد بازی با اطمینان در صدر جدول قرار دارد.

در بازی رفت در حالی که پرتغال با دو گل پیش بود، در 8 دقیقه پایانی 3 گل دریافت کرد تا یک شکست غیرمنتظره را بپذیرد. این بار اما آنها حق اشتباه ندارند. دکو، هافبک چلسی می‌گوید: «حرف زیادی برای گفتن وجود ندارد. باید ببریم؛ همین. ترجیح می‌دادیم وضعیت مطمئن‌تری داشتیم ولی هنوز می‌توانیم موفق شویم و باید بازی‌های باقیمانده بعدی را ببریم.»

هوگو آلمیدا، مهاجم برمن مصدوم است و لیدسون مهاجم برزیلی اسپورتینگ که به تازگی تابعیت پرتغالی گرفته در نوک حمله بازی می‌کند تا کریس رونالدو دوباره به عنوان گوش بازی کند. سیمون کیائر، مدافع جوان دانمارک مامور مهار گران‌ترین بازیکن دنیا خواهد بود. دانمارک برای این بازی چند غایب مهم دارد که توماس سورنسن دروازه‌بان و دنی آگر مدافع لیورپول از این جمله‌اند. مجارستان هم که ناباورانه با 13 امتیاز در رده دوم گروه ایستاده، میزبان سوئد
9 امتیازی است که مانند پرتغال خطر حذف را کاملا احساس می‌کند.

فرانسه، محکوم به پیروزی

فرانسه که در رتبه دوم گروه 7 قرار دارد، امشب میزبان رومانی و چهارشنبه میهمان صربستان صدرنشین است. 2 پیروزی می‌تواند فرانسه را به صدر برساند ولی در صورت ناکامی باید صعود مستقیم به جام جهانی را فراموش کند. فرانسه با وجود مهاجمان نامدارش مشکل گلزنی دارد (4 گل زده در 7 بازی اخیر) و منتقدان دلیل آن را تاکتیک‌های محافظه‌کارانه دومنک می‌دانند. با این وجود سرمربی فرانسه در این بازی هم با روش 1-3-2-4 بازی می‌کند و تک‌مهاجم این تیم احتمالا ژینیاک خواهد بود. مهاجم جوان تولوز که مقابل جزایر فارو زننده تک‌گل تیمش بود، باز هم به بن‌زما و آنلکا ترجیح داده می‌شود و آنری در گوش چپ بازی می‌کند. ریبری هم با وجود ناآمادگی در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد.

دومنک که ویرا را به تیم ملی دعوت نکرده، می‌خواهد از زوج تولالان و لاسانا دیارا مقابل خط دفاعش استفاده کند. ابودیابی، هافبک آرسنال هم شانس زیادی برای بازی دارد. بازی رفت دو تیم در حالی که رومانی با 2 گل پیش افتاده بود، با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید. تیم میهمان با تنها 7 امتیاز در رتبه پنجم است و امید زیادی به صعود ندارد. آدریان موتو مهاجم فیورنتینا که مصدوم است، غایب بزرگ رومانی محسوب می‌شود.

موقعیت برتر اسپانیا و ایتالیا

اسپانیا، قهرمان اروپا مقابل بلژیک به دنبال هفتمین پیروزی متوالی در مقدماتی جام‌جهانی است. بازگشت مارکوس ‌سنا اتفاق مهمی برای اسپانیاست. در غیاب هافبک ویارئال، اسپانیا در نیمه نهایی جام کنفدراسیون‌ها اسیر ضدحملات آمریکا شد تا سریال شکست‌ناپذیری این تیم به پایان برسد. در گروه پنج، اسپانیا تقریبا از صعود مطمئن است و بوسنی و ترکیه رقابت نزدیکی برای کسب رتبه دوم دارند. بوسنی که با 12 امتیاز در رده دوم است، در زمین ارمنستان به دنبال 3 امتیاز دیگر خواهد بود. ترکیه هم که با 8 امتیاز سوم است، میزبان استونی است و کار سختی برای پیروزی ندارد. ایتالیا، صدرنشین گروه هشت بازی آسانی در خاک گرجستان دارد.

لیپی برای این بازی هشت بازیکن یوونتوس را به تیم ملی دعوت کرده، در حالی که غیبت کاسانو، مهاجم آماده سمپدوریا بحث زیادی در مطبوعات ایتالیا به وجود آورده. پس از ناکامی ایتالیا در جام کنفدراسیون‌ها، عملکرد لیپی بیش از گذشته زیر ذره‌بین قرار گرفته. در گروه 2، رویارویی سوئیس و یونان که هر دو 13 امتیازی هستند، بسیار حساس است و می‌تواند سرگروه را تعیین کند. در گروه 9 هم در حالی که صعود هلند قطعی شده، اسکاتلند و مقدونیه دو تیم 7 امتیازی گروه که به ترتیب سوم و دوم هستند، بازی حساسی دارند.

کد خبر 89531

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز