مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۵ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: ناسا اعلام کرد شاتل دیسکاوری بر رو ی سکوی پرتاب قرار گرفته است تا یک ماه دیگر برای ماموریت تکمیل ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)نیمه‌تمام به فضا پرتاب شود.

به گزارش فرانس‌پرس سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) گفته است که قصد دارد دیسکاوری را با هفت فضانورد احتمال در 7 دسامبر (16 آذر) یا یک روز زودتر به پرواز در آورد.

این ماموریت دومین ماموریت تکمیل ساختمان S‌IS از زمان انفجار سفینه کلمبیا در سال 2003 که باعث متوقف شدن برنامه مونتاژ بخش‌های جدید به ایستگاه مداری شد.ناسا از مرداد ماه امسال با دو ماموریت شاتل‌های دیسکاوری و آتلانتیس توانست با حال مشکلات ایمنی قبلی طرح ساخت ISS را احیا کند.

یک یدک کش غول‌آسا به آرامی دیسکاوری را در فاصله هفت کیلومتری میان آشیانه و سکوی پرتاب 39B در مرکز فضایی کندی در کیپ کاناورال ایالت فلوریدا جابجا کرد.

ناسا قصد دارد تا سال 2010 که ناوگان سه شاتل آن بازنشسته می‌شوند، 15 ماموریت برای اتمام ساختمان ISS به اجرا در آورد. فضانوردان دیسکاوری یک قطعه جدید 11  میلیون دلاری را به ایستگاه فضایی خواهد رساند و در یک راهپیمایی فضایی آن را نصب خواهند کرد.

شاتل آتلانتیس در ماموریت شهریور ماه یک جفت پانل جدید خورشیدی را در ایستگاه نصب کرد که نهایتا یک چهارم آن را تامین خواهد کرد.

کد خبر 8139

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز