همشهری آنلاین: دو فضانورد شاتل دیسکاوری در چهارمین راهپیمایی فضایی در این ماموریت توانستند صفحه انرژی خورشیدی گیرکرده ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) آزاد کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه رابرت کوربیم آمریکایی و کریستر فوگل‌سانگ سوئدی شش ساعت ونیم را در فضا بر روی ISS کار کردند و در ساعت 01:38 سه‌شنبه به وقت گرینویچ ماموریتشان را به اتمام رساندند.

کارشناسان در مرکر کنترل ماموریت در هوستون تگزاس گفتند این ماموریت موفقیت‌آمیز بوده و صفحه‌خورشیدی مانند یک آکاردئون جمع شده است.

ناسا ماموریت دیسکاوری را پس از اشکال در  حرکت دادن صفحه خورشیدی و گیرکردن آن در میانه راه هنگامی که در چهارشنیه گذشته داشت جمع می‌شد، یک روز تمدید کردند تا تعمیر لازم بر روی آن انجام گیرد.

راهپیمایی فضایی فضانوردان دیسکاوری

در ماموریت قبلی شاتل صفحه خورشیدی جدید قوی‌تری  جایگزین این صفحه قدیمی گیرکرده شد که بدون مشکل باز شد. صفحه قدیمی  بعدا به بخش دیگری از ایستگاه منتقل خواهد شد.

 ایستگاه فضایی پس از کامل‌شدن نهایی چار صفحه خورشیدی خواهد داشت که برق آن را تامین می‌کنند.

قرار است دیسکاوری در ساعت 22:00 سه‌شنبه به وقت گرینویچ از ISS جدا شود. اگر همه چیز مطابق برنامه پیش رود دیسکاوری در ساعت 21:00 جمعه به وقت گرینویچ در پایگاه فضایی کندی در کیپ کاناورال در فلوریدا فرود خواهد آمد.

کد خبر 11395

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز