جوانان غزاوی برای رهایی از حصر و دلتنگی زندگی در متراکم ترین نقطه دنیا به یک کافه بازی مجازی روی آورده‌اند.

كافه واقعيت مجازي غزه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، یک کافه بازی مجهز به واقعیت مجازی در غزه دنیایی فانتزی از اکشن، موسیقی و ورزش ارائه کرده است. این مرکز که اولین کافی شاپ فناوری محور در این منطقه محصور و محروم است، بسیار مورد توجه جوانان قرار گرفته است.

ساکنین نوار غزه که متراکم‌ترین منطقه مسکونی و محروم در جهان است، تقریبا امکان و فرصتی برای سفر ندارند. یوسف القدری، یکی از مشتریان جوان این کافه مدرن گفت: «مکان‌های مختلف، تپه‌ها، دریاها، اقیانوس‌ها و شهرهای مختلف، مکان‌هایی را که دسترسی به آن‌ها برای ما به عنوان ساکنان نوار غزه غیرممکن است و مطمئنا می‌دانیم که به آن‌ها نخواهیم رسید، اینجا می‌بینیم. من به اینجا می‌آیم تا آزادی خود را در این دنیای مجازی ببینم و هر جا که می‌خواهم بروم.»

 کافه‌ای مجهز به واقعیت مجازی در غزه | خلاقیت جوانان برای رهایی از دلتنگی: به تپه‌ها و اقیانوس‌ها دسترسی داریم

با وجود همه سختی‌های زندگی در غزه، در تمام جنبه‌های زندگی، این کافه جوانان فلسطینی را قادر می‌سازد انرژی منفی را بیرون داده و انرژی مثبت به دست آورند. نسرین شامخ یکی دیگر از مشتریان این کافه نیز گفت: «این یک احساس بسیار خوب و لذتبخش و بسیار هیجان انگیز است. این یک احساس تخیلی و یک تغییر از دلتنگی است که ما در آن زندگی می‌کنیم به یک مکان عالی، این واقعا یک واقعیت مجازی است.»

 کافه‌ای مجهز به واقعیت مجازی در غزه | خلاقیت جوانان برای رهایی از دلتنگی: به تپه‌ها و اقیانوس‌ها دسترسی داریم

فراس الخدری، صاحب این ایستگاه VR در شهر غزه، گفت: «بسیاری از جوانانی که برای بازی به اینجا می‌آیند، به دنبال فرار از واقعیتی هستند که در آن زندگی می کنند چراکه با توجه به بسته شدن چندین ساله مرزهای تحمیل شده توسط اسرائیل و مصر، سفر برای اکثر مردم محال است و قلمرو آنلاین راهی برای جوانانی است که تشنه سرگرمی و حواس‌پرتی هستند.»

کد خبر 724444
منبع: رویترز

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha