ارتش تایوان روز سه‌شنبه برای اولین بار یک کتابچه راهنمای دفاع غیرنظامی منتشر کرد که به شهروندان در سناریوی جنگی راهنمایی‌هایی درخصوص بقا ارائه می‌دهد، زیرا حمله روسیه به اوکراین توجه را بر چگونگی واکنش این جزیره به فشار چین متمرکز می‌کند.

تایوان

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، چین هرگز استفاده از زور برای تحت کنترل گرفتن تایوان را کنار نگذاشته و در دو سال گذشته فعالیت‌های نظامی خود را در این نزدیکی افزایش داده است تا آن را برای پذیرش ادعاهای حاکمیتی خود تحت فشار قرار دهد.

کتاب راهنمای تایوان نحوه یافتن پناهگاه‌های بمب از طریق برنامه‌های تلفن هوشمند، منابع آب و غذا و همچنین نکاتی برای تهیه کیت کمک‌های اولیه اضطراری را توضیح می‌دهد.

برنامه‌ریزی برای این کتاب راهنما به پیش از عملیات نظامی روسیه در اوکراین بازمی‌گردد که بحث‌هایی را در مورد پیامدهای آن برای تایوان و راه‌های افزایش آمادگی، مانند اصلاحات در آموزش نیروهای ذخیره به‌راه انداخته است.

«لیو تای یی»، یکی از مقامات واحد بسیج دفاعی همه جانبه وزارت دفاع، در یک کنفرانس خبری آنلاین گفت: «ما در حال ارائه اطلاعاتی درباره نحوه واکنش شهروندان در یک بحران نظامی و بلایای احتمالی در آینده هستیم.»

او افزود که این امر آمادگی ایمنی را ممکن و به مردم کمک می کند تا زنده بمانند.

«لیو تای یی» افزود که این کتابچه راهنما که از راهنماهای مشابه صادر شده توسط سوئد و ژاپن تهیه شده است، با اطلاعات محلی مانند موقعیت مکانی پناهگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مغازه‌ها برای نیازهای روزانه، بیشتر به‌روز می‌شود.

این کتابچه از کمیک استریپ‌ها و تصاویر همراه با نکاتی برای زنده ماندن از یک حمله نظامی استفاده می‌کند؛ مانند نحوه تشخیص آژیرهای حمله هوایی و راه‌های پناه گرفتن از موشک.

تایوان هیچ نشانه‌ای از حمله قریب‌الوقوع برنامه‌ریزی شده توسط چین گزارش نکرده، اما سطح هشدار خود را از آغاز بحران اوکراین افزایش داده است.

«تسای اینگ ون» رئیس‌جمهوری چین تایپه بارها قول داده است که از جزیره دفاع کند و بر یک برنامه مدرن‌سازی گسترده نظارت می‌کند تا نیروهایش را پرتحرک‌تر کند و حمله را سخت‌تر کند.

علاوه بر طرح‌هایی که سال گذشته برای اصلاح آموزش نیروهای ذخیره رونمایی شد، دولت به دنبال تمدید خدمت اجباری سربازی بیش از ۴ ماه است.

کد خبر 669422

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha