وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که تحویل موشک‌های ضدهوایی استینگر ممکن است به تعویق بیفتد.

تایوان

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، این وزارتخانه گفت که آنها بر ایالات متحده فشار می‌آورند که طبق برنامه زمان‌بندی، این موشک‌اندازهای دوش‌پرتاب را تحویل دهد، زیرا جنگ در اوکراین بر تدارکات فشار وارد می‌کند.

این موشک‌ها با تقاضای بالای اوکراینی‌ها روبرو شده است، اما منابع ایالات متحده کاهش یافته و تولید بیشتر تسلیحات ضد هوایی با موانع قابل توجهی مواجه است.

ایالات متحده فروش ۲۵۰ موشک استینگر به تایوان را در سال ۲۰۱۹ تایید کرد. رسانه‌های تایوانی گزارش داده‌اند که انتظار می‌رود تایوان تا سال ۲۰۲۶ این موشک‌ها را به صورت کامل تحویل بگیرد.

چو ون وو، معاون رئیس بخش برنامه‌ریزی ارتش تایوان گفت که این تحویل ممکن است متوقف شود.

او در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: «درست است که به دلیل تغییرات در وضعیت بین‌المللی، ممکن است خطر تاخیر در تحویل موشک‌های قابل حمل استینگر در سال جاری وجود داشته باشد. ارتش با طرح تدارکات کامل هماهنگ خواهد شد و همچنان از ارتش ایالات متحده می‌خواهد که آن را به طور معمول مطابق با قرارداد اجرا کند.»

سان لی فانگ، سخنگوی وزارتخانه نیز افزود که خرید تانک‌های M۱A۲ آبرامز جنرال داینامیکس طبق برنامه خواهد بود.

او گفت: «تایوان قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ میلادی، ۱۰۸ دستگاه تانک از آنها را خریداری کند. همچنین نیروی هوایی تایوان با ایالات متحده در تماس است تا اطمینان حاصل شود که تحویل جنگنده‌های جدید F-۱۶ طبق برنامه قبل از سال ۲۰۲۶ انجام می‌شود.

این دومین بار در هفته جاری است که این وزارتخانه درباره تاخیر در تحویل تسلیحات آمریکایی هشدار می‌دهد.

این سازمان روز دوشنبه گفته بود که در حال بررسی گزینه‌های تسلیحات جایگزین پس از اینکه آمریکا به آن اطلاع داد که تحویل یک سیستم توپخانه به دلیل ازدحام خط تولید به تاخیر می‌افتد، است.

بیشتر بخوانید:

تایوان، که چین آن را قلمرو خود می‌داند، در حال اجرای برنامه نوسازی نظامی است تا توانایی‌های خود را برای دفع حمله احتمالی چین، بهبود بخشد.

مقامات ایالات متحده تایوان را تحت فشار قرار داده‌اند تا ارتش خود را مدرن کند.

کد خبر 674004

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha