وزیر دفاع تایوان امروز (پنجشنبه) گفت، وزارت دفاع یک گروه کاری برای مطالعه تاکتیک‌های جنگ در اوکراین، از جمله اینکه چگونه این کشور توانسته است در برابر روسیه مقاومت کند، تشکیل داده و در حال گفت‌وگو درباره این موضوع با ایالات متحده است.

تایوان

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، تایوان که چین آن را جزو قلمرو خود می‌داند، از زمان عملیات روسیه در اوکراین، سطح هشدار خود را افزایش داده و از احتمال انجام حرکت مشابه پکن در این جزیره نگران بوده، اما هیچ نشانه‌ای گزارش نکرده که این اتفاق در شرف وقوع است.

تأثیر احتمالی جنگ بر تفکر نظامی چین در مورد تایوان و چگونگی حمله به جزیره، به طور گسترده در محافل رسمی در تایپه مورد بحث قرار گرفته است.

چیو کو-چنگ، وزیر دفاع در حاشیه پارلمان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت که آنها با کشورهای خارجی تماس داشته‌اند تا در مورد چگونگی جنگ صحبت کنند و کارگروه خود را برای بررسی آن تشکیل داده‌اند.

او افزود که موضوعاتی که تایوان دنبال می‌کند شامل عملکرد ضعیف نظامی روسیه و مقاومت اوکراین است.

چیو بدون اشاره به جزئیات افزود: «این نه تنها در دیدارهای مبادله بین ایالات متحده و تایوان، بلکه با سایر کشورهایی که تماس‌های منظمی با تایپه دارند نیز مورد بحث قرار گرفته است».

او گفت که تیم تایوان در اوکراین شامل دانشگاهیان از دانشگاه دفاع ملی است.

چیو کو-چنگ افزود: «با این حال، ما عجولانه اظهار نظر نخواهیم کرد، بلکه از طریق بحث‌های داخلی که مهم است، به نتایجی دست یابیم که برای ساخت تسلیحات و آمادگی برای جنگ مفید باشد.»

در حالی که مقامات تایوانی شباهت‌های زیادی را در جنگ اوکراین و وضعیت خود دیده‌اند، از جمله داشتن همسایه غول‌پیکر خود با جاه‌طلبی‌های سرزمینی، آنها همچنین به تفاوت‌های عمده‌ای در این خصوص اشاره کرده‌اند.

به عنوان مثال، تایپه در مورد موانع طبیعی تنگه تایوان صحبت کرده است که قرار دادن نیروهای چین در زمین را بسیار دشوارتر از عبور روسیه از مرز زمینی خود با اوکراین می‌کند.

تایوان همچنین دارای نیروی هوایی بزرگ و مجهز بوده و در حال توسعه قابلیت حمله موشکی مهیب خود است.

چین در دو سال گذشته فشار نظامی خود علیه تایوان را افزایش داده است. در عین حال تایوان ادعاهای حاکمیت چین را رد می‌کند و می‌گوید فقط مردم جزیره می‌توانند آینده خود را تعیین کنند.

کد خبر 666882

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha