یک دیپلمات ارشد چینی، یک روز پس از هشدار رهبران اتحادیه اروپا به چین در مورد تحریم روسیه، این تصور را رد کرد که کشورش در حال تلاش برای تحریم روسیه است.

چین و روسیه

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، «وانگ لوتونگ»، از وزارت امور خارجه چین در این خصوص گفت که پکن از طریق ادامه تجارت با روسیه به اقتصاد جهانی کمک می‌کند.

با این حال، کشورهای غربی نسبت به بی‌میلی پکن در محکومیت تهاجم روسیه ابراز نگرانی کرده‌اند و همچنین از این بابت نگران هستند که پکن بتواند از روسیه برای کاهش تاثیر تحریم‌ها حمایت کند.

روز جمعه، اورسوال فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا هشدار داده بود که بخش تجاری در اروپا از نزدیک اقدامات چین را زیر نظر دارد.

آمریکا و غربی‌ها اصرار دارند که چین در پی حمایت نظامی و اقتصادی از روسیه است. چندی قبل نیز تنش بین چین و آمریکا بر سر ارائه کمک‌های نظامی به روسیه بالا گرفت.

مقامات کاخ سفید به‌طور مرتب هشدارهایی را در این خصوص به چین می‌دهند و در مقابل پکن اصرار دارد که سیاست‌های مستقل خود را در این خصوص دنبال کند.

مقامات چین تاکنون از محکوم کردن روسیه خودداری کرده‌اند، اما تاکید دارند که هیچ کمک نظامی و یا اقتصادی به روسیه نیز نخواهند کرد. آنها بحث تجارت عادی خود با روسیه را جدا از مسائل اوکراین می‌دانند.

کد خبر 667135

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha