تایوان امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که از طرح خرید بالگردهای جنگی ضد زیردریایی پیشرفته از ایالات متحده صرف نظر کرده است.

بالگرد ضدزیر دریایی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، تایوان پیش‌تر اعلام کرده بود که قصد دارد ۱۲ فروند هلیکوپتر ضد زیردریایی MH-60R ساخت شرکت لاکهید مارتین واحد سیکورسکی بخرد، اما رسانه‌های داخلی گفتند که ایالات متحده این فروش را رد کرده است، زیرا مطابق با شرایط جزیره نیست و آنها نیازی به چنین بالگردهایی ندارند.

«چیو کو چنگ» وزیر دفاع تایوان در پاسخ به سوالی در پارلمان در مورد تغییرات اخیر در خرید تسلیحات جدید ایالات متحده، ابتدا به پرونده هلیکوپتر اشاره کرد.

او گفت: «قیمت بسیار بالاست و خارج از توان کشور ما.»

دو خرید تسلیحات دیگر نیز به تعویق افتاده است؛ سامانه‌های توپخانه خودکشش متوسط ​​M109A6 و موشک‌های ضد هوایی متحرک استینگر.

استینگرها در اوکراین تقاضای زیادی دارند؛ جایی که از آنها علیه هواپیماهای روسی استفاده شده است، اما منابع ایالات متحده کاهش یافته و موانع قابل‌توجهی برای تولید بیشتر سلاح‌های ضد هوایی وجود دارد.

چیو گفت که آنها پیش‌تر قرارداد استینگرها را امضا کرده و هزینه آن را پرداخت کرده‌اند و آنها ایالات متحده را برای تحویل آنها تحت فشار قرار خواهند داد.

او بدون اشاره به جزئیات افزود: «ما فروش تسلیحات را یک موضوع کوچک نمی‌دانیم و برنامه‌های پشتیبان داریم.»

بیشتر بخوانید:

تایوان می‌گوید که ایالات متحده جایگزین‌هایی برای M109A6 به آن پیشنهاد داده است، از جمله موشک‌اندازهای کامیونی ساخته شده توسط لاکهید مارتین به نام سیستم موشکی توپخانه با تحرک بالا یا HIMARS.

چیو گفت که آنها هنوز در حال بررسی گزینه‌های خود در این زمینه هستند.

کد خبر 674390

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha