دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۷ - ۲۰:۵۰
۰ نفر

گروه سیاسی: یکی از خبرگزاری‌ها در خبری که ظاهرا قرار نبوده است رسانه‌ای شود از تشکیل کمیته‌ای 3‌نفره‌ برای مذاکره با وزیر کشور در مجلس حکایت کرد

جمعی از نمایندگان مجلس عصر روز یکشنبه با حضور در دفتر علی لاریجانی، رئیس مجلس درخصوص بررسی وضعیت علی کردان وزیر کشور و استیضاح وی جلسه‌ای داشتند که این خبر را خبرگزاری فارس ابتدای یک خبر کوتاه قرار داده است.

خبرنگار همشهری، کسب اطلاع کرد که اعلام حضور محمد رضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس، محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو هیأت رئیسه مجلس، روح‌الله حسینیان، علی‌اصغر زارعی، سید شهاب الدین صدر، احمد توکلی و اسد‌الله بادامچیان از نمایندگان تهران در این جلسه که فارس از آن خبر داده بود درست بوده و شرکت‌کنندگان در این جلسه، ضمن بحث درخصوص استیضاح کردان، تصمیم گرفته‌اند تا از میان نمایندگان حاضر، کمیته‌ای مرکب از باهنر، میرتاج‌الدینی و صدر تشکیل و با‌وزیر کشور نشستی داشته باشند.

خبرنگار همشهری کسب اطلاع کرد که نمایندگان عضو این کمیته دیروز با کردان جلسه‌ای مشترک برگزار کردند.

هرچند جزئیات تصمیم‌های این کمیته و نتایج نشست مشترک دیروز آنها با وزیر کشور منتشر نشد اما پایگاه خبری تابناک که در هفته‌های اخیر بارها از استعفا یا برکناری وزیر کشور خبر داده است، در گفت‌وگو با یک منبع آگاه درباره اقدامات کمیته 3نفره مجلس و اهداف آنها گفت: این هیأت برای تثبیت یا کم کردن هزینه‌ها به دیدار کردان نرفته است، بلکه برای اتمام حجت با وی و راضی کردن وزیر کشور برای استعفا دادن، حاضر به ملاقات با کردان شده‌ و این موضوعی است که پس از جلسه نمایندگان با رئیس مجلس به‌عنوان نظر افراد شاخص مجلس برای کم کردن هزینه‌های دولت و کاستن از هزینه‌های نظام خطاب به کردان عنوان می‌شود.

خبر دیگر اینکه نشست مشترک مجمع نمایندگان روحانی مجلس که قرار بود با حضور احمدی‌نژاد وبا موضوع وزیر کشور برگزار شود، تاکنون به‌دلیل ‌موافقت نکردن احمدی‌نژاد برگزار نشده است.

همچنین رایزنی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که وزیر کشور قصد دارد تا امروز در نشست وزرای کشور همسایه عراق که در اردن برگزار می‌شود شرکت کند.

وی همچنین دیشب در جلسه تودیع و معارفه استاندار قدیم و جدید زنجان شرکت کرد. از جمله نکات قابل ملاحظه درباره تغییر استاندار زنجان اظهارات یکی از نمایندگان این استان است. سعد‌الله نصیری، دبیر مجمع نمایندگان استان زنجان در گفت‌وگویی با مهر اظهار داشت: مجمع نمایندگان استان برای انتخاب استاندار، معیارهایی و وزارت کشور نیز معذوراتی داشت اما تا حد امکان معیارهای مجمع نمایندگان در انتخاب استاندار زنجان لحاظ شد.
لحاظ شدن شرایط نمایندگان در انتخاب استاندار، جدید این معنا را تداعی می‌کند که وزیر کشور در مسیر رایزنی با نمایندگان به‌ویژه در حوزه تعیین استاندار که پیش از این مورد اعتراض برخی از نمایندگان مجلس بود، توانسته است به‌خوبی ایفای نقش کرده و نظر مثبت آنان را تا حدودی جلب کند.

از سوی دیگر امروز معاون سیاسی جدید وزارت کشور در حالی معرفی خواهد شد که کردان قصد دارد تا هفته آینده چهارمین گردهمایی استانداران سراسر کشور را یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در این وزارتخانه برگزار کند.

کد خبر 66308

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز