شنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۳
۰ نفر

گروه سیاسی: تعدادی از نمایندگان مجلس قصد دارند در جلسه‌ای مشترک برای استیضاح وزیر کشور تصمیم‌گیری کنند.

یکی از نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با همشهری با اعلام خبر نشست مشترک نمایندگانی که قصد استیضاح علی کردان را دارند، اظهار داشت: در این جلسه آخرین رایزنی‌ها و تصمیمات برای نهایی شدن استیضاح صورت خواهد گرفت.

علی مطهری در ادامه این گفت‌وگو با بیان اینکه این جلسه با نمایندگانی است که طرح استیضاح را امضا کرده‌اند، گفت: تاکنون 21نماینده مجلس این طرح را امضا کرده‌اند و قصدی برای افزایش امضاها نداریم بلکه در جلسه امروز با نمایندگانی که این طرح را امضا کرده‌اند اتمام حجت خواهد شد تا امضاهای خود را پس نگیرند.

نماینده مردم تهران همچنین از ارائه طرح استیضاح تا روز چهارشنبه به هیات رئیسه مجلس خبر داد.  از سوی دیگر، خبرنگار همشهری کسب اطلاع کرد که مجمع نمایندگان روحانی مجلس هشتم قصد دارند تا در نشستی مشترک با رئیس‌جمهوری، از احمدی‌نژاد بخواهند تا وزیرکشور را برکنار کند.

اظهارات لاریجانی

علی لاریجانی هم در پایان سفر 3روزه خود به استان فارس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درخصوص اقدامات مجلس در مورد مدرک کردان گفت: مجلس کار خود را انجام داده و اینکه شما می‌گویید دولت کاری در این خصوص انجام نداده را باید از خود آنها بپرسید، اما وقتی مجلس از این موضوع باخبر شد گروهی را برای تحقیق صحت مدرک کردان مامور و گزارش آن را نیز در مجلس قرائت کرد.

به گزارش فارس، رئیس مجلس افزود: اینکه شما می‌گویید آقای کردان مدرکش را جعل کرده اینگونه نیست، بلکه فرد دیگری مدرک جعلی به ایشان فروخته است و اصلا ملاک وزیر شدن، دکترا نیست اما این اشکال به ایشان وارد است که چرا حرفی را زده‌اند که بعدا مشخص شد ایشان دکترا ندارد.

به گزارش ایسنا، لاریجانی همچنین در نشست مشترک با تشکل‌های مختلف سیاسی استان فارس که بعدازظهر جمعه برگزار شد، در پاسخ به سؤال یکی از حاضرین که پرسید چرا مجلس در مورد کردان خوب عمل نکرد؟

تاکید کرد: مجلس به وظیفه‌ خود خوب عمل کرد و پس از آنکه متوجه شد بحث‌هایی در این موضوع وجود دارد گروهی را مشخص کرد تا بررسی کرده و نظرشان را علنی اعلام کنند و اعلام کردیم، حال باید دولت در این زمینه اقدام کند.

ادعای مشاور

مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهوری دیروز در یادداشتی که در سایت شخصی خود منتشر کرد، نوشت: موضوع مدرک تحصیلی آقای کردان در مجلس شورای اسلامی و به هنگام بررسی صلاحیت ایشان مطرح شد اما نمایندگان محترم با وجود طرح برخی سؤالات و ابهامات، به آقای کردان برای تصدی مسئولیت وزارت کشور رای اعتماد دادند.

علی‌اکبر جوانفکر یادداشت قبلی خود را که در آن خواستار پاسخگویی کردان به ابهامات پیش آمده شده بود، عاملی برای اعمال فشار بر وزیرکشور یا رئیس‌جمهوری ندانست و ادامه داد: رئیس‌جمهوری محترم در نامه رسمی خود به مجلس شورای اسلامی، آقایان حسینی و بهبهانی را با عنوان « دکتر» و آقای کردان را بدون استفاده از این عنوان برای تصدی وزارتخانه‌های اقتصاد، راه و ترابری و کشور پیشنهاد کردند که این امر بیانگر حسن توجه آقای احمدی‌نژاد به فقدان مدرک دکترا برای وزیر پیشنهادی بوده و قطعا شایسته تقدیر و تمجید است.

این اظهارنظر مشاور رئیس‌جمهوری دیروز در حالی منتشر شد که در نسخه سابقه فعالیت‌های وزیر کشور فعلی که به مجلس برای اخذ رای اعتماد ارائه شده بود، عنوان دکترای دانشگاه آکسفورد دیده می‌شد.

هنوز جعلی بودن اثبات نشده است

ایرنا: عضو رایحه خوش خدمت و دبیر سیاسی هفته نامه پرتو سخن گفت: به‌نظر می‌رسد هنوز جعلی بودن مدرک برای رئیس‌جمهوری کاملا اثبات نشده است وگرنه تاکنون ایشان تصمیم خود را برای برکناری وی گرفته بود. قاسم روانبخش اضافه کرد: اگر اصل مسئله برای رئیس‌جمهوری آشکار وروشن شود باید آقای کردان برکنار شود و رئیس مجلس نیز پاسخگو باشد.

کد خبر 65513

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز