سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۰
۰ نفر

کیکاووس زیاری: پوران درخشنده برای فیلم تازه‌اش «حرفه‌ای‌ها» به سراغ یک مضمون طنز رفته است.

   قصه فیلم در باره مهندس جوانی است که زندگی خوب و موفقی دارد. او در کار خود بسیار موفق است. اما این شک وجود دارد که او یک کلاهبردار بین‌المللی اینترنتی باشد. حالا او واقعاً کیست و چه هویتی دارد؟ این آدم هر شخصیتی که داشته باشد و هر چقدر هم که موفق باشد، یک نقطه ضعف بزرگ دارد. زندگی سراسر موفق او یک کمبود دارد. این مهندس جوان با مشکلات عاطفی، روحی و روانی روبه‌روست. البته این نقطه ضعفی است که بسیاری از آدم‌های دیگر هم در زندگی خود دارند، ولی وقتی نوبت به این آدم می‌رسد، اوضاع فرق می‌کند. این نقطه ضعف، ماجراها و مسائلی را برای مهندس به وجود می‌آورد که برای خودش هم قابل پیش‌بینی نیستند.

   داریوش فرهنگ- که خودش در کنار بازیگری، کارگردان سینما و تئاتر هم هست- در حرفه‌ای‌ها نقش این مهندس را بازی می‌کند. مجید جوزانی، محسن اصلانی، عزت‌الله مهرآوران و حنانه شهشهانی دیگر بازیگران فیلم هستند. فیلم‌نامه  را محسن قادری نوشته و رضا جلالی مدیر فیلم‌برداری آن است. ناصر چشم‌آذر و بهرام دهقانی کار ساخت موسیقی متن و تدوین فیلم را انجام داده‌اند.

داریوش فرهنگ مهندس پردردسر قصه فیلم

حنانه شهشهانی، بازیگر نوجوان«حرفه ای »/عکس ها از علی پزشکی

   درخشنده که مدتی قبل درام نوجوانانه و خانوادگی  «بچه‌های ابدی» را روی پرده سینماها داشت، جزو معدود فیلم‌سازانی است که در زمینه سینمای کودک و نوجوان کار می‌کند، ولی فیلم جدید او خاص این قشر سنی نیست. با این حال او به دوچرخه می‌گوید: «یکی از دو شخصیت اصلی قصه یک دختر نوجوان است که نقش او را حنانه شهشهانی بازی می‌کند.در طول قصه فیلم براثر اتفاق‌هایی که می‌افتد، او با مهندس جوان همراه می‌شود. فیلم قصه زندگی او را هم بررسی می‌کند. این شخصیت یک سری مشکلات دارد و  فیلم سعی می‌کند تا به این بهانه، برخی از مشکلات این قشر سنی را مطرح کند. نوع برخورد با نوجوانان همیشه موضوعی حساس بوده و باید با دقت به آنها نزدیک شد.»

این فیلم‌ساز در باره تغییر لحن سینمایی خود می‌گوید: «حرفه‌ای‌ها، نه یک فیلم کمدی- از آن نوع که این روزها نمونه‌اش را خیلی زیاد می‌بینیم- که یک کار طنز است و می‌خواهد یک سری مسائل را مطرح کند. این اولین بار است که فیلمی طنز می‌سازم و تجربه خیلی خوبی برایم بود. می‌خواستم توانایی‌ام را در این زمینه محک بزنم. احساس می‌کنم سینمای ما به چنین سوژه‌هایی نیاز دارد. به جز طنز، چیزهای تازه دیگری را نیز در این فیلم تجربه کردم و درس‌های تازه‌ای گرفتم که برایم جالب و جذاب بود. ما این فیلم را با دوربین ویدیویی گرفتیم و این اولین باری بود که با این دوربین کار می‌کردم. این دوربین امکانات فنی خوبی در اختیار فیلم‌ساز می‌گذارد. من می‌توانستم صحنه‌ها را به دلخواه عوض کنم و آنها را دوباره بگیرم. این امتیازی است که شما در کار با دوربین سی‌وپنج میلی‌متری نمی‌توانید از آن بهره بگیرید.»

   درخشنده توضیح می‌دهد که حرفه‌ای‌ها به صورت تله‌فیلم ساخته شده و به احتمال زیاد یک نسخه سینمایی از آن آماده نمایش می‌شود.

   وی گفت برای فیلم بعدی‌اش دوباره به سراغ کودکان و نوجوانان می‌رود.

کد خبر 66274

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز