پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

کیکاووس زیاری: پینوکیو یک بار دیگر به فیلم‌ سینمایی تبدیل می‌شود.

«گیرمو دل‌تورو» ، فیلم‌ساز مکزیکی می‌خواهد نسخه عروسکی ماجراهای پینوکیو را بسازد.

او می‌گوید می‌خواهد نگاهی تازه به این قصه کلاسیک کند و فیلم او سیاه‌تر از افسانه شاه‌پریان اصلی خواهد بود. دل‌تورو، این روزها با همکاری یکی از دوستان فیلم‌نامه‌نویس خود «گریس گریملی» مشغول نوشتن فیلم‌نامه است.

گریملی سال 2002 ، کتاب مصور پینوکیو را منتشر کرد. دل‌تورو پینوکیوی خود را با همکاری گریملی کارگردانی می‌کند. به گفته او کار ساخت فیلم سه سال طول می‌کشد. قصه پینوکیو اولین بار با نام «ماجراهای پینوکیو» در قرن نوزدهم منتشر شد.

«کارلو کولودی» نویسنده ایتالیایی این قصه را نوشته بود. ماجراهای این شخصیت چوبی مورد پسند کودکان و نوجوانان قرار گرفت و کتاب خیلی زود تجدید چاپ شد. همین موفقیت باعث شد تا کمپانی «والت‌دیزنی» در سال 1940 یک فیلم پویانمایی (انیمیشن) براساس آن تهیه کند.

از آن زمان تا به امروز صنعت سینما ده‌ها فیلم زنده و کارتونی و مجموعه تلویزیونی از روی این قصه تولید کرده است. آخرین آنها فیلمی است که «روبرتو بنینی» کمدین سرشناس ایتالیایی، سه سال قبل کارگردانی کرد و خودش در نقش پینوکیو ظاهر شد.

انیمیشن «پینوکیو» (1940)

پینوکیو قصه یک عروسک چوبی است که توسط پیرمردی مهربان به نام «پدر ژپتو» درست می‌شود، سپس یک پری مهربان به این عروسک جان می‌دهد و او به یک پسربچه چوبی تبدیل می‌شود. این پسر بچه باید  کارهای خوبی انجام دهد تا بتواند به موجود واقعی تبدیل شود. اما دوستی پینوکیو با گربه نره و روباه مکار باعث می‌شود تا او کارهای خطا انجام دهد و با هر دروغی که می‌گوید دماغ چوبی‌اش درازتر شود.

دل‌تورو قبل از این، فیلم‌های «پسر جهنمی 1 و 2 و هزارتوی پان» را کارگردانی کرده، و این روزها در تدارک کارگردانی فیلم دو قسمتی «هابیت» است.

«هابیت» را «جی‌آر ‌آرتالکین » نوشته و در ارتباط با قصه سه قسمتی او «ارباب حلقه‌ها» است. فقط ماجراهای این قصه قبل از قصه ارباب حلقه‌ها اتفاق می‌افتد.

کد خبر 69188

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز