سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۶
۰ نفر

کیکاووس زیاری: جلوه‌های ویژه نقش مهمی در فیلم تاریخی- مذهبی «ملک سلیمان» دارد.

مسئول این جلوه‌های ویژه یک هنرمند هنگ‌کنگی به نام« لئولو» است که به گفته سازندگان فیلم، در تلاش است تا کار به بهترین شکل ممکن انجام شود. ملک سلیمان به کارگردانی شهریار بحرانی، داستان زندگی  حضرت سلیمان را، که برگرفته از قرآن کریم است، روایت می‌کند. مجتبی فرآورده، تهیه‌کننده فیلم به دوچرخه می‌گوید: «این قصه، قصه جن و شیطان‌ها و پرواز بساط (قالیچه) حضرت سلیمان ایشان است. حضرت سلیمان در زندگی خود با مسائلی مثل تسخیر باد و تسخیر اجنه و شیطان ها  روبه‌رو شد. خلق صحنه‌های مربوط به این رویدادها، شرایط خاصی را برای کار می‌طلبید و این جلوه‌های ویژه به نوعی جزو ضرورت های فیلم هستند. در عین حال، شما وقتی فیلم‌های جدید سینمایی را می‌بینید، متوجه می‌شوید که نوع نگرش فیلم‌سازی مدرن به گونه‌ای است که جلوه‌های ویژه کامپیوتری نقش حیاتی در آن دارد. ما هم تصمیم گرفتیم از این رویکرد جدید در دل یک قصه مذهبی استفاده کنیم.»

امین زندگانی (نفر وسط)در صحنه ای از ملک سلیمان/ عکس ها : مجید صباغ بهروز

امین زندگانی، محمود پاک‌نیت، حسین محجوب، مهدی فقیه، علیرضا کمالی‌نژاد، الهام حمیدی، سیامک اطلسی و سیروس صابر، بازیگران ملک سلیمان هستند. امین زندگانی در فیلم نقش حضرت سلیمان را  دارد و محمود پاک‌نیت نقش شخصیت منفی قصه یعنی «بازار» را که یکی از کاهنان اورشلیم است ، بازی می‌کند. حمید خضوعی ابیانه مدیریت فیلم‌برداری آن را به عهده داشته و تدوین آن به تازگی توسط محمدرضا موئینی تمام شده است. پانک‌ چای آهنگساز هنگ‌کنگی این روزها مشغول ساخت موسیقی متن فیلم است. فرآورده در باره علت ساخت موسیقی فیلم توسط یک هنرمند خارجی  می‌گوید: «بعد از دیدن فیلم، خودتان می‌توانید متوجه این موضوع شوید. موسیقی متن فیلم توسط ارکستر صد نفره فیلارمونیک پکن اجرا و ضبط می‌شود.»

کار فیلم‌برداری ملک‌سلیمان حدود 9 ماه طول کشید و مکان‌های مختلفی به عنوان محل فیلم‌برداری (لوکیشن) مورد استفاده قرار گرفتند. تولید فیلم از روز 41 تیر همزمان با ولادت حضرت زهراس، در رستم‌آباد گیلان شروع شد. بعد از آن گروه سازنده راهی شهریار شدند تا بخش‌های مربوط به شهر« اریحا» را در دکوری واقع در این شهر کار کنند. سپس با بازگشت گروه به شمال کشور، کار فیلم‌برداری در دکورهای شهر بندری «زبولون» ادامه یافت. شهرستان تالش و منطقه شهریار (که دکورهای شهر اورشلیم در آن قرار داشت) دیگر مکان‌های فیلم‌برداری ملک‌سلیمان بودند.

حرکت حضرت سلیمان ع و همراهان به سمت شهر تازه

کار طراحی چهره‌پردازی فیلم را سعید ملکان انجام داده است و ساخت ماکت‌های آن با داریوش میرزایی و حمید رحمانی بوده است. شهریار بحرانی که فیلم‌نامه فیلم را نوشته، درباره انتخاب قصه زندگی حضرت سلیمان برای فیلم تازه‌اش به دوچرخه  می‌گوید: «می‌خواستم یکی از داستان‌های قرآن را که درباره حکومت الهی ایده‌آل  روی زمین است، به تصویر بکشم. برایم نمایش سازوکار‌های آن حکومت، ارتباط ولی با مردم و برعکس، تبعیت مردم از ولی و نیاز مردم به تبعیت از او در این قصه، اهمیت داشت. تمام تلاشم را کردم که از جلوه‌های ویژه‌ای که در حد و شأن این قصه قرآنی باشد استفاده کنم و از هیچ چیز کم گذاشته نشود.»

سازندگان فیلم امیدوارند قصه فیلم و جلوه‌های ویژه متعدد آن- ملک سلیمان بیش از 600 پلان دارد که در آنها جلوه‌های ویژه مورد استفاده قرار گرفته است- برای تماشاگران نوجوان جذاب باشد و آنها از تماشای آن لذت ببرند.

کد خبر 70475

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز