جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۴
۰ نفر

علی کهن‌نسب: پیوندتان مبارک. هزاران زوج چینی همزمان با آغاز بازی‌های المپیک، روز هشتم اوت (18مرداد) پیمان زناشویی می‌بندند

چینی‌ها، عدد8 را نشانه خوش‌شانسی‌ می‌دانند و به دلیل توالی سه‌عدد 8 در تاریخ روز نخست بازی‌های المپیک که به صورت 8/8/2008 نوشته می‌شود، بسیاری از زوج‌های جوان این روز را برای آغاز زندگی مشترک انتخاب کرده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود 9هزار زوج در این روز زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

   کودکانی به نام المپیک

چینی‌ها که  نام بیشتر مناسبت‌ها را به عنوان نام کودکان خود انتخاب می‌کنند، برگزاری المپیک در این کشور را بهانه مناسبی برای نام‌گذاری کودکان خود می‌دانند.

البته این نام‌گذاری از سال‌ها قبل در بین چینی‌ها رواج داشته است. به گفته یکی از مسئولان ثبت‌احوال این کشور، بیش از 4000 نوزاد چینی ظرف پانزده سال گذشته «ائویون» به معنای «بازی‌های المپیک» نام‌گذاری شده‌اند که 92درصد آنها پسر هستند.

این نام برای اولین بار سال 1992، سالی که چین برای میزبانی بازی‌های 2000 داوطلب شده‌بود، مورد استفاده 680 نوزاد چینی قرار گرفت. در سال 2002 هم پس از آن که چین برای میزبانی بازی‌های المپیک 2008 انتخاب شد، 553 نفر دیگر ائویون نام‌گذاری شدند.

وبلاگ‌نویسی در المپیک

کمیته بین‌المللی المپیک برای اولین بار به طور رسمی به ورزشکاران اجازه داد تا در جریان المپیک پکن وبلاگ بنویسند.کمیته بین‌المللی المپیک برنامه‌ای را برای وبلاگ‌نویسی، هنگام برگزاری المپیک، منتشر کرده است تا شرایط نقض حقوق مؤلف را از بین ببرد.

از جمله این مجموعه برنامه‌ها، ممنوعیت انتشار هرگونه صدا یا تصویر از مسابقه‌هاست.

این تصمیم پس از آن که در جریان دوره‌های قبلی المپیک، به‌ویژه در المپیک 2004 آتن و هم‌چنین بازی‌های زمستانی تورین، انتشار مطلب در وبلاگ‌های غیررسمی  افزایش یافت، اتخاذ شد. کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد: مطلب وبلاگ‌ها باید به تجربه شخصی خود این افراد از المپیک محدود شود.

همه جا بوی المپیک می‌دهد

این روزها همه جای کشور چین رنگ و بوی المپیک به خود گرفته است. مسئولان برگزاری رقابت‌ها و مقام‌های محلی چین از هر فرصتی برای یادآوری برگزاری رقابت‌ها استفاده کرده‌اند.

شهرداری پکن، در کنار برپایی نمایشگاه‌های عکس و نصب پوسترهای فراوان در سطح شهر، در پارک‌ها نیز دست به ابتکار تازه‌ای زده است.

آنها نشان این بازی‌ها را روی تنه درختان، روی نیمکت‌ها و تابلوهای چوبی حک کرده‌اند تا مردم چین بیش از پیش به اهمیت این بازی‌ها پی ببرند.

فروش اینترنتی بلیت بازی‌ها

تمامی بلیت رقابت‌های المپیک پکن از طریق اینترنت  فروخته شده است.

کار فروش بلیت‌ها که از سال گذشته در یک پایگاه رسمی اینترنتی آغاز شده بود، به دلیل تقاضای زیاد از مدت‌ها قبل  تمام شده است.

برخی از دلال‌های این بلیت‌ها، اکنون آنها را با قیمت غیرواقعی و بالاتر در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

طبق اعلام برگزارکنندگان رقابت‌ها 6 میلیون و 800 هزار بلیت برای این بازی‌ها فروخته  شده است.

این در شرایطی است که با افزودن شمار بلیت‌‌ها برای متولیان بازی‌ها، کمیته‌های المپیک و خبرنگاران تلویزیون، تعداد بلیت به 9میلیون قطعه خواهد رسید.

کد خبر 59757

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز