پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۸:۱۵
۰ نفر

علی کهن‌نسب: کشتی فرنگی یکی از رشته های کاروان اعزامی به المپیک است که بر خلاف دوره‌های گذشته انتظار می‌رود که مدال‌های خوبی بگیرند.

   سامان طهماسبی با 23 سال سن، از اعضای جوان تیم ملی کشتی فرنگی و کاروان اعزامی به دهکده بازی‌هاست. سامان امیدوار است تا در رقابت‌های المپیک، برنز جهانی خود در وزن 84 کیلوگرم را به طلا تبدیل کند.

   او به خبرنگار دوچرخه می‌گوید: «حدود 9 سال است که در ورزش کشتی کار می‌کنم و از 20 سالگی به عضویت تیم ملی درآمدم و توانستم در مسابقه‌های جهانی 2006 چین و 2007 باکو عنوان سوم جهانی را کسب کنم و در رقابت‌های آسیایی نیز طلا بگیرم.»
سامان برای گرفتن مدال المپیک راه دشواری پیش‌رو دارد. او می‌گوید: «در المپیک همه رقیبان مهم هستند، ولی کشتی‌گیران روس ، ترکیه و گرجستان حریفان بسیار خوبی هستند. ولی تمام تلاشم را می‌کنم تا در برابر حریفان موفق شوم.

   سامان که اولین المپیک دوران ورزشی خود را تجربه می‌کند، می‌گوید: المپیک جایگاه بسیار بزرگی در ورزش است و هر ورزشکاری آرزو دارد در رقابت‌های المپیک حضور داشته باشد. با این حال کشتی گرفتن و رقابت در المپیک سخت است و ان‌شاءالله بتوانم با دست پر از این مسابقه‌ها برگردم.»

   او درباره شرایط خود می‌گوید: «خوشبختانه شرایطم خوب است و از لحاظ فیزیکی مشکلی ندارم و امیدوارم تا آغاز مسابقه‌ها کاملاً آماده باشم.»

   و اما آرزوی ورزشی سامان:« خیلی دوست دارم تا در المپیک به فینال برسم و قهرمان المپیک شوم. همه توکلم در این مسابقه‌ها به خداست و امیدوارم تا پاسخ تلاش‌ها و زحمت‌هایم را بگیرم.»

کد خبر 59746

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز