علی کهن‌نسب: اعضای تیم ملی وزنه‌برداری اعزامی به مسابقه‌های المپیک روزهای دشواری را سپری می‌کنند.

 رشید شریفی، محسن بیرانوند و اصغر ابراهیمی هر روز ده‌ها تن وزنه را بالای سر خود می‌برند تا در رقابت‌های المپیک بتوانند از موجودیت ورزش وزنه‌برداری در مصاف با حریفان قدرتمند جهانی دفاع کنند.

   اصغر ابراهیمی، وزنه‌بردار دسته 94 کیلوگرم ایران دومین المپیک خود را تجربه می‌کند. هر چند که در رقابت‌های المپیک آتن به دلیل آسیب‌دیدگی نتوانست موفقیتی کسب کند، ولی یکی از امیدهای ایران برای کسب مدال در المپیک به شمار می‌رود.

   ابراهیمی به خبرنگار دوچرخه می‌گوید: «11 سال است که وزنه‌برداری کار می‌کنم و از سال 80 به عضویت تیم ملی جوانان و سپس بزرگسالان درآمدم.»

   ابراهیمی تاکنون مدال‌های زیادی کسب کرده است: برنز رقابت‌های آسیایی چین در سال 2004، طلای آسیایی چین در سال  5002 و طلای آسیا در سال 2008.

   ابراهیمی می‌گوید: «در این چند ماه آخر خیلی زحمت کشیدم تا ورودی المپیک را کسب کنم. سال گذشته کتفم را جراحی کردم و به همین دلیل مسابقه‌های 6002 و 2007 را از دست دادم و بعد از آن کارم خیلی سخت‌تر شد. بعد از آسیب‌دیدگی مدت‌ها فیزیوتراپی کردم و تمرین‌ها زیر نظر پزشک بود و مجبور بودم تا به کتفم فشار نیاورم. با این حال وقتی در مسابقه‌های بین‌المللی جام نامجو شرکت کردم و در آن مسابقه‌ها طلا گرفتم، انگیزه‌ام خیلی بیشتر شد تا سهمیه المپیک را کسب کنم.»

   ابراهیمی از المپیک آتن به‌عنوان بدترین خاطره ورزشی خود یاد می‌کند و می‌گوید: «در المپیک 2004 آتن به دلیل آسیب‌دیدگی نتوانستم کارایی خوبی داشته باشم و این بدترین خاطره ورزشی‌ام است. ولی در پکن سعی می‌کنم جبران کنم.»

   او می‌گوید: «در اردوها به خودم فشار زیادی آوردم. چون یک سال را از دست داده بودم و باید جبران می‌کردم. بعد از آسیب‌دیدگی خیلی مهم است که فرد هم از نظر بدنی و هم از نظر روحی بتواند خودش را جمع کند ، با توکل و خواست خدا توانستم این دوره را سپری کنم. اکنون امیدوارم تا با انگیزه‌ای که دارم، رکوردهای خوبی را ثبت کنم.»

   ابراهیمی برای کسب مدال رقیب‌های سرسختی دارد. او می‌گوید: «بیشتر رقیب‌ها را می‌شناسم. همه آنها جزء برترین‌ها هستند که اختلاف همگی در وزنه‌زدن 4 تا 5 کیلوگرم است و در روز مسابقه و شرایط وزنه‌برداری است که مدال‌آوران دسته مشخص می‌شوند. با این حال ایلیا از قزاقستان قهرمان 2005 جهان، پولسکی از لهستان، هرناندز از کوبا، کنستانیتنوف از روسیه همگی مدعی و قهرمان جهان هستند. ولی امیدوارم بتوانم رکوردهای تمرینی‌ام را تکرار  و زحمت‌های چندین ساله را با مدال المپیک جبران کنم.

کد خبر 59752

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز