همشهری آنلاین: وزیر کشور اظهار داشت: برگزاری بانشاط انتخابات نیازمند حضور نمایندگان همه سلیقه‌هاست

به گزارش ایسنا، مصطفی پورمحمدی در جمع خبرنگاران در حاشیه جشنواره " زنان نام‌آور و نان‌آور" در قزوین با بیان این که تاکید ما بر حفظ حقوق همه افراد به‌ویژه داوطلبان نمایندگی است، افزود: دولت خواهان دقت و توجه بیشتر هیئت نظارت برای ممانعت ار ضایع شدن حقوق افراد است.

وی با اشاره به این‌که تمام سلیقه‌های موجود در جامعه که به کیان کشور و آرمان‌های ملت و انقلاب وفادار و پایبند هستند، از نظر دولت محترم شمرده می‌شوند، افزود: برخی سلیقه‌های اعمال شده متناسب با نگاه جامعه نیست که وظیفه داریم با تلاش حرکت‌های سیاسی را از همه این سلیقه‌های سیاسی اشباع کنیم.

وزیر کشور در ادامه در ارتباط با اقدامات اجرایی صورت‌گرفته برای انتخابات گفت: برخی کاستی‌ها و ضعف‌هایی که در اقدامات صورت‌گرفته با آن روبه رو هستیم به علت وجود ضعف و ابهام در قوانین است که هم‌چنان نیز وجود دارد و باید در جهت شفاف‌سازی و ارائه ساز و کارهای مناسب اجرایی قوانین حرکت کنیم .

پورمحمدی افزود : محدودیت زمانی و نبود اطلاعات کافی، هم‌چنین مبهم‌بودن برخی مطالبی که به هیئت اجرایی می‌رسید، مانع از تصمیم‌گیری قاطع و شفاف در برخی موارد شد.

وی تکمیل قوانین برای رفع ابهامات را از اقدامات اساسی دولت دانست و افزود: این ابهامات از مشکلات موجود در قانون است که امیدواریم در مراحل بعدی بتوانیم آن‌ها را به حداقل برسانیم.

وزیر کشور هم‌چنین رایانه‌ای بودن انتخابات را موجب بالابردن سرعت، امنیت و سلامت آن دانست و بیان کرد: انتخابات رایانه‌ای تکمیل‌کننده سیستم سنتی است و سعی در به کارگیری این تجربه در کنار روش قبلی، برای بالارفتن ضریب اعتماد مردم است.

وی در بخش دیگران سخنانش با اشاره به نیاز جامعه بشری به حضور زنان یادآور شد: زنان باید در کنار تلاش در جهت حفظ کیان خانواده به عنوان اصلی‌ترین کانون حیاتی، در اجتماع نیز حاضر شوند.

وی گفت : به دلیل پراکندگی در فعالیت‌های انجام شده در رابطه با زنان تا کنون هیچ اطلاعاتی به صورت مطلوب ارائه نشده و ما تلاش داریم این قبیل اقدامات درباره زنان را گردآوری کنیم.

کد خبر 43358

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز