همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس تصویب کردند که آرای هر صندوق باید در محل شعبه اخذ رای شمارش و صورت‌جلسه ‌شود.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی دوشنبه (8بهمن) مجلس کلیات و جزئیات طرح یک فوریتی "ممنوعیت انتقال آرای صندوق‌های انتخاباتی قبل از شمارش در محل شعب" را بررسی و آن‌را به تصویب نهایی رساندند.

بر اساس ماده واحده این طرح که با 157 رای موفق، 11 رای مخالف و 4 رای ممتنع به تصویب نهایی مجلس رسید، آرای هر صندوق باید در محل شعبه اخذ رای شمارش و صورت‌جلسه شود و چنان‌چه به هر دلیلی لازم باشد که صندوق‌ها به محل دیگری منتقل شود، پس از شمارش آراء در محل شعبه، این انتقال صورت خواهد پذیرفت.

هم‌چنین انتقال صندوق از محل شعبه به محل دیگر در تمام مراحل تنها با حضور مسئولان شعبه میسر می‌شود.

بر این اساس نمایندگان نامزدها نیز می‌توانند در مراحل انتقال صندوق و در محل شمارش آراء حضور داشته و بر حسن انجام امور نظارت نمایند، و چنانچه اشکال یا تخلفی را مشاهده نموده به ناظر و نماینده فرماندار اطلاع دهند؛ آنان نیز موظف به رسیدگی هستند.

بر اساس بخش دیگری از مصوبه مجلس، وزارت کشور موظف شد پس از اتمام شمارش آراء هر شعبه اخذ رای در محل شعبه و صورت‌جلسه شمارش آراء و آن شعبه، نتیجه آراء ماخوذه شعبه را به اطلاع عموم برساند.

بر این اساس فرماندار و بخشدار هر یک از موزه‌های انتخابیه اعم از اصلی و فرعی حسب مورد مسئول حسن اجرای این مصوبه مجلس هستند.

بر اساس مصوبه مجلس، جلوگیری از حضور نمایندگان نامزدها در هر یک از مراحل فوق توسط هر مقامی جرم محسوب شده و مرتکب، به انفصال از خدمات دولتی و حبس از شش ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.

کد خبر 42850

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز