همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش در یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان گفت: از وزیر فرهنگ و ارشاد و شهردار تهران اجازه می‌خواهم که با هم گفتگو کنیم تا زمینه‌های ارتقاء فرهنگ را گسترش دهیم.

به گزارش ستاد خبری یازدهمین نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح یازدهمین دوره نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان با تشکر از شهرداری تهران به علت برگزاری این نمایشگاه، اظهار داشت: رئیس جمهور کشورمان امسال در مراسم بازگشایی مدارس کشور بر سه نکته تاکید کرد. نخست کتابخوانی، دوم گفتگو و سوم درس انشاء.

وی ادامه داد: در واقع هر سه این موارد به آموزش و پرورش و به فرهنگیان و دانش آموزان عنایت دارند.

فانی برگزاری این نمایشگاه را در تقویت فرهنگ کتابخوانی و مطالعهدانش آموزان موثر دانست و اظهار داشت: فرهنگ کتابخوانی در داخل مدرسه شکل می‌گیرد و برای سنین کودک و نوجوان و جوان مناسب است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به یک سیاست این وزارتخانه اضافه کرد: سیاست امروز آموزش و پرورش، مدرسه محوری است یعنی مدرسه محور کتابخوانی است و نهاد آموزش و پرورش باید درخدمت مدرسه باشد.

فانی گفت: دانش آموزان به عنوان اصلی‌ترین مخاطبانمان دارای روحیه پرسشگری، خلاقیت و تفکر هستند و دانش آموزان نباید تنها اطلاعات مربوط به مدرسه را دریافت کنند بلکه باید فراتر از کتاب‌های درسی عمل کنند.

وزیر آموزش و پرورش، داشتن کتاب را هدف ندانست و اظهار داشت: استفاده از کتاب و کتابخوانی لازمه اصلی یاددهی در حوزه آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پروش خطاب به شهردار تهران و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که با این دو نهاد همکاری‌ها را ادامه خواهد داد.

وی در این باره تاکید کرد: از وزیر فرهنگ و ارشاد و شهردار تهران اجازه می‌خواهم که با هم گفتگو کنیم تا زمینه‌های ارتقاء فرهنگ را گسترش دهیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هر کاری که در زمینه فرهنگی تربیتی مطالعه کشور شکل گیرد، شروعش از مدرسه است

کد خبر 240150
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز