همشهری آنلاین: اسحاق صلاحی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با مثبت ارزیابی کردن یاد یار مهربان گفت: هر اقدامی که به بهبود وضعیت کتابخوانی در جامعه منجر شود مطلوب است چرا که خلاءهایی که در این حوزه وجود دارد، آنقدر زیاد است که هر چقدر تلاش شود، باز هم نمی‌توان همه آنها را پاسخ داد.

به گزارش ستاد خبری یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان، اسحاق صلاحی با تاکید بر لزوم پاسخگویی بایسته به مطالبات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در زمینه سرانه مطالعه در کشور، افزود: چالش‌هایی که هر چند وقت یک بار به بدنه جامعه فرهنگی کشور وارد می‌شود از جمله گرانی کاغذ و افزایش قیمت، باید پاسخی جدی بیابند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران همچنین با تاکید بر لزوم توسعه کتاب‌های الکترونیک در کشور، گفت: باید تلاش کرد به نگرانی ناشران و پدیدآورندگان کتاب در حوزه دیجیتال سازی منابع هم پاسخ داد چرا که توسعه کتاب‌های الکترونیک می‌تواند به بسیاری از این مشکلات که در حوزه چاپ سنتی کتاب هست، پایان دهد.

صلاحی تاکید کرد: نمایشگاه یاد یار مهربان از یک ابتکار عمل خوبی در گذشته ناشی شد که طی این سال‌ها میوه آن به ثمر نشسته و باید آن را یک اقدام پسندیده در حوزه نشر دانست. ما به سهم خودمان تلاش دست‌اندرکاران این نمایشگاه را ارج می‌گذاریم و امیدواریم این نمایشگاه هر سال هدفمندتر از دوره قبل برگزار شود.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نسبت به دستیابی نمایشگاه یاد یار مهربان به این اهداف هم ابراز خوشبینی کرد.

کد خبر 217803
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز