همشهری آنلاین: خوراکیان نمایشگاه یاد یار مهربان را یک سنت حسنه دانست و ادامه داد: این نمایشگاه علیرغم مشکلات ناشران، نقش موثری به خصوص در حوزه مدارس ایفا کرده است.

به گزارش ستاد خبری یازدهمین نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان، امیر خوراکیان رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان با بیان اینکه مسئله ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در شهرداری تهران و سازمان فرهنگی هنری یک موضوع مناسبتی نیست، تاکید کرد: این امر یکی از اولویت‌های 15 گانه موضوعی است که به عنوان نقشه محتوای فعالیت‌های فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در طول سال انواع برنامه‌های مختلف در عرصه مطالعه و کتابخوانی، انس مردم با کتاب، برگزاری انواع کارگاه‌های آموزنده به استثنای نمایشگاه یاد یار برگزار می‌شود.

خوراکیان درباره یازدهمین دوره نمایشگاه یاد یار مهربان، اظهار داشت: یازدهمین دوره نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان که شاهد برگزاری آن هستیم دارای 400 ناشر و 20 هزار عنوان کتاب است.

وی به اقدامات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در راستای غنی سازی کتابخانه‌های وابسته به این سازمان اشاره کرد و گفت: در بیش از 300 کتابخانه تهران و 82 فرهنگسرای زیرمجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سال گذشته 2 میلیون و 400 هزار جلد کتاب امانت گرفته شد.

خوراکیان از فعالیت 24 فرهنگسرای سیار در نقاط مختلف تهران خبر داد که در معابر عمومی و فضاهای شهر تهران با هدف کتابخوانی فعال شده‌اند.

به گفته رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، انواع جلسات رونمایی، نقد کتاب و کارگاه‌های تند خوانی و خلاصه نویسی همچنین مدیریت زمان، رونمایی از کتاب‌ها و انتشارات جدید در این حوزه فعالیت‌هایی است که در حوزه ارتقاء فرهنگ کتابخوانی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های تهران به صورت شبکه‌ای به یکدیگر متصل شده‌اند، تاکید کرد: اگر شهروندان در یک کتابخانه عضو باشند می‌توانند به صورت شبکه‌ای از محتوای منابع سایر کتابخانه‌ها نیز بهره مند شوند.

خوراکیان نمایشگاه یاد یار مهربان را یک سنت حسنه دانست و ادامه داد: این نمایشگاه علیرغم مشکلات ناشران، نقش موثری به خصوص در حوزه مدارس ایفا کرده است.

به گفته وی، در این دوره از نمایشگاه یاد یار مهربان 5200 مدرسه از این نمایشگاه با بن‌هایی که برایشان در نظر گرفته شده، حضور می‌یابند و اگر مازاد بر میزان بن‌ها قصد خرید داشته باشند امکان تخفیف وجود دارد.

وی همچنین از بهره مندی خوابگاه‌های دانشجویی، کانون‌های مساجد تهران و ... از این نمایشگاه خبر داد.
خوراکیان با بیان اینکه با کمک آموزش و پرورش می‌توان این نمایشگاه را در طول سال برگزار کرد، گفت: تمایل داریم از همکاری بیشتر معلمان و مدارس استفاده کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از ناشران این دوره از نمایشگاه یاد یار مهربان به دو دلیل تشکر کرد، نخست به علت مسائل مالی و دوم به علت نقدینه کردن اعتبارات.

وی تاکید کرد: در کل 2 میلیارد تومان برای برگزاری این نمایشگاه هزینه می‌شد اما به کمک ناشران این رقم به 3 میلیارد و 500 میلیون تومان در سال جاری افزایش یافت.

کد خبر 240149
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز