همشهری آنلاین: مدیر پروژه باغ کتاب تهران درباره آخرین وضعیت باغ کتاب تهران گفت: باغ کتاب محل دائمی نمایشگاه و فروشگاه کتاب کشوری است و مردم به جای اینکه سالی یک بار در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب امکان خرید کتاب در یک گردهمایی ملی را بیابیند این روال هر روزه در باغ کتاب میسر می‌شود.

به گزارش ستاد خبری یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان، علی اکبر اشعری رئیس پروژه باغ کتاب تهران درباره آخرین وضعیت باغ کتاب تهران گفت: باغ کتاب محل دائمی نمایشگاه و فروشگاه کتاب کشوری است و مردم به جای اینکه سالی یک بار در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب امکان خرید کتاب در یک گردهمایی ملی را بیابیند این روال هر روزه در باغ کتاب میسر می‌شود.

وی ادامه داد: هر کتابی که در هر سالی با منابع داخلی و خارجی منتشر شده باشد، در نمایشگاه دائمی باغ کتاب حضور خواهد داشت.

رئیس پروژه باغ کتاب تهران در پاسخ به این سوال که آیا نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هم به محل باغ کتاب می‌آید یا نه؟ گفت: امروز در مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار تهران در این باره با هم صحبت می‌کنیم. به طور طبیعی انجام این کار نیاز به زیرساخت‌های بیشتری دارد و پیشنهاد کردیم زمین 45 هزار متری پارکینگ به دو طبقه فضای نمایشگاه اختصاص داده شود که به منظور برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در اردیبشهت ماه ضمیمه شود.

اشعری درباره زمان راه اندازی باغ کتاب تهران هم گفت: این مکان باید زودتر راه اندازی می‌شد اما برخی مسائل از جمله انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای شهر تهران و انتخاب شهردار کمی روال کار را به تاخیر انداخت از طرف دیگر برخی مشکلات از جمله تحریم و ارز کاغذ هم به این مشکلات اضافه کرد ولی از دوره جدید مدیریت قالیباف کلید ادامه کار زده شد.

به گفته این مقام مسئول، باغ کتاب تهران با امکانات و شرایط فراهم شده تبدیل به بزرگترین پاتوق کتاب کشور و محلی برای تعامل نویسندگان و ناشران با مخاطبان خواهد شد.

اشعری از راه اندازی کلینیک کتاب درمانی، آموزش نگهداری کتاب و سایر برنامه ها در باغ کتاب در آینده نزدیک خبر داد.

وی همچنین به سایر اقدامات صورت گرفته در باغ کتاب در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد و اظهار داشت: با همکاری تمام کتاب فروشان شهر تهران، یک فروشگاه مجازی واحد برای فروشگاه‌های کتاب سطح کشور ایجاد خواهد شد.

اشعری با بیان اینکه پارکینگ باغ کتاب تا یکی دو سال آینده آماده می‌شود، از راه اندازی مونوریل و تراموا در سطح تپه‌های عباس آباد برای تسهیل رفت و آمد در باغ کتاب تهران خبر داد.

رئیس پروژه باغ کتاب تهران اعلام کرد که باغ کتاب تهران از سال 93 به بهره برداری می‌رسد و مردم در سال 95 تپه‌های عباس آباد را مانند یک بهشت خواهند دید.

علی اکبر اشعری درباره این دوره از برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان نیز گفت: گفت: این نمایشگاه یک گام نمایشگاه‌داری را در کشور به جلو برد و در تلاش است هر سال نسبت به سال گذشته موفق تر عمل کند.

وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان ضمن اکرام به مراجعه کنندگان و در اختیار دادن تمام امکانات و برآوردن تمام خواسته‌ها، از نظم و انضباط خوبی هم برخوردار است.

اشعری افزود: تا پیش از برگزاری نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان، نهادهایی که به کتابخانه‌های مدارس کتاب اهدا می‌کردند، خودشان کتاب را بسته بندی کرده و در اختیار مدارس قرار می‌گرفت که این امر مورد پسند مدارس نبود.

وی گفت: نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان مختص مدارس است و نیازهای آنان را در این زمینه فراهم می‌کند؛ این نمایشگاه هر ساله در تلاش است مراجعین نوآوری‌ها را حس کنند.

مدیر پروژه باغ کتاب تهران با بیان اینکه بعد از برگزاری این نمایشگاه و سایر نمایشگاه‌های کتاب از مراجعین نظرسنجی می‌شود، گفت: بعد از برگزاری نمایشگاه جلساتی تشکیل می‌دهیم و نظرات مخاطبان در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد تا برای سال آینده مشکلات حل شود.

کد خبر 240123
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز