گروه شهری: با نزدیک شدن زمان بهره‌برداری از نیمه جنوبی خط ۳مترو، ۷۰۰میلیارد تومان برای تأمین قطارهای متروی تهران اختصاص یافت.

مترو

مدیریت شهری در سال‌جاری با اولویت تکمیل خط 3مترو اقدامات خود را سامان داد. راه‌اندازی آزمایشی و تست سرد نیمه جنوبی خط ۳ متروی تهران‌در‌ماه جاری با موفقیت انجام شد تا تست گرم خط 3 نیز در هفته‌های آتی صورت گیرد.هم‌اکنون نیمه جنوبی خط ۳ متروی تهران تکمیل شده و کارهای جزئی باقیمانده در ایستگاه‌ها هم‌اکنون در حال اتمام است.

خط ۳ طولانی‌ترین خط متروی تهران است که از ازگل و نیاوران در شمال شرقی آغاز می‌شود و تا بزرگراه آزادگان در جنوب غربی شهر ادامه می‌یابد. با بهره‌برداری از این بخش از خط در مهرماه ساکنان محلات جنوبی شهر مانند اسماعیل آباد، عبدل آباد، نعمت آباد، جوادیه، منیریه و دیگر ساکنان در این مسیر می‌توانند از مترو بهره‌مند شوند. بخش شمالی این خط نیز به سرعت در حال آماده‌‌سازی‌ است که تا پایان بهار ۹۳ خط ۳ متروی تهران به ازگل و نیاوران متصل می‌شود.

هابیل درویش، مدیرعامل شرکت متروی تهران با بیان اینکه اولویت برنامه‌های شرکت مترو اتمام بخش شمالی خط 3 است، گفت: همزمان با ساخت این بخش اقدامات لازم در راستای تأمین ناوگان و تجهیزاتی مانند پله برقی در حال انجام است؛ بدین‌ترتیب که همزمان با اتمام خط 3ناوگان مورد نیاز برای این خط نیز تأمین خواهد شد. درویش با اشاره به روند ساخت خط 3مترو عنوان کرد: با توجه به اتمام ساخت بخش جنوبی خط 3تمام تجهیزات، ادوات و نیروی انسانی به بخش شمالی منتقل شده است تا این بخش نیز هر چه سریع‌تر تکمیل شود. وی تصریح کرد: همانطور که شاهد بودید تست سرد بخش جنوبی با موفقیت انجام شد و بخش ساختمانی آن نیز به‌طور صد درصد به اتمام رسیده و تنها کار باقیمانده، نصب برخی تجهیزات است. درویش افزود: با اقدامات صورت گرفته امور مربوط به بخش شمالی این خط با 3 شیفت کاری انجام می‌شود.

وی یادآور شد: اتمام بخش شمالی به‌عنوان مهم‌ترین اولویت پیش روی ماست، زیرا خط 3به‌عنوان بلندترین خط مترو مطرح است به‌گونه‌ای که این خط دوبرابر خط 4طول خواهد داشت. لازم به ذکر است بخش شمالی این خط از خیابان شهید بهشتی ادامه پیدا می‌کند و به چهارراه شهید قدوسی متصل می‌شود، در ادامه مسیر از میدان سبلان می‌گذرد و وارد بزرگراه شهید صیاد شیرازی می‌شود و به سمت شمال طی مسیر می‌کند تا به خیابان مغان‌، میدان نوبنیاد‌، اقدسیه‌، ازگل و شهرک قائم در انتهای شمال‌شرقی پایتخت برسد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران همچنین اظهار کرد: این قسمت از خط3در 2 بخش در حال اجراست که فاز نخست عملیات اجرایی آن از ایستگاه شهیدبهشتی تا پل شهید زین‌الدین خواهد بود و فازدوم از پل شهیدزین الدین تا شهرک قائم است. درمجموع باید گفت بخش شمالی خط 3در کل 16کیلومتر طول دارد که در آن 12ایستگاه تعبیه شده است. درویش ادامه داد: برای تأمین ناوگان 700میلیارد تومان از محل فاینانس تخصیص داده‌ایم که در حال حاضر ساخت و خرید تجهیزات قطارها و ناوگان در دست اقدام است. امیدواریم همزمان با تکمیل خط 3ناوگان این خط نیز تأمین شود و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

در خط 3، 190دستگاه پله برقی خریداری شده که از محل فاینانس‌ها بوده است. بخشی از این پله‌ها در ایستگاه‌های بخش جنوبی در حال نصب است و باقی آن برای بخش شمالی درنظر گرفته خواهد شد. بدین‌ترتیب در آینده‌ای نزدیک هیچ ایستگاهی بدون پله‌برقی نخواهد بود.

کد خبر 232591
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز