گروه شهری: امروز توان مهندسی متخصصان شرکت مترو به‌گونه‌ای است که اجرای پروژه‌های بزرگی مانند احداث ۵۰کیلومتر خط مترو به سمت شهر پرند را در کمترین زمان، ممکن می‌سازد، با این حال تأمین منابع مالی مورد نیاز مهم‌ترین دغدغه مسئولان مترو در اجرای پروژه‌هاست.

طبق قانون، احداث مترو برای شهر‌های اقماری برعهده دولت است و این در حالی است که در احداث متروی درون‌شهری نیز 50درصد اعتبارات برعهده دولت و 50درصد برعهده شهرداری است. با این حال هنوز از اعتبارات مورد نیاز خط متروی تهران- پرند رقم قابل توجهی باقی‌مانده است.

از رقم 400میلیارد تومانی که دولت دهم باید به احداث متروی تهران- پرند اختصاص می‌داد تنها 100میلیارد تومان اختصاص یافت و این در حالی است که شهرداری تهران با اینکه وظیفه‌ای در این امر نداشت نیز 100میلیارد تومان پرداخته است. قابل ذکر است که اگر بودجه این خط بموقع تخصیص می‌یافت امروز متروی حرم مطهر تا فرودگاه امام به بهره‌برداری می‌رسید. هابیل درویش، مدیرعامل شرکت متروی تهران در این‌باره با بیان اینکه عملیات عمرانی در خطوط متروی تهران، بدون وقفه در حال اجرا ست، گفت:

امیدواریم دولت یازدهم بودجه مورد نیاز برای احداث خط متروی تهران- پرند را بموقع تأمین کند تا راه‌اندازی این خط طبق برنامه تعیین‌شده محقق شود. وی با اشاره به احداث خط متروی تهران - فرودگاه امام - پرند بیان کرد: هم‌اکنون متروی حرم امام - فرودگاه امام به طول 32کیلومتر پیشرفتی حدود 80درصد داشته و در مرحله ریل‌گذاری است و ما امیدواریم با حمایت و عنایت دولت یازدهم بودجه مورد نیاز این خط تخصیص یابد تا متروی فرودگاه امام تا شهر پرند هم به اتمام برسد.

وی همچنین به عملیات ساخت مترو در خطوط دیگر اشاره و تصریح کرد: در طول مدت زمان گذشته تمام توجه رسانه‌ها معطوف خط3 مترو بود اما همزمان عملیات عمرانی در خطوط مترو در حال انجام است. در خط7، 2 دستگاه تی بی‌ام در حال کار هستند که تاکنون 10کیلومتر از تونل‌های این خط ساخته شده است.

کد خبر 233424
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز