همشهری آنلاین: آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی از مراجع عظام تقلید با افشای ماهیت گروه‌های تکفیری تاکید کرد: بر همه فرزندان غیرتمند اسلام فرض مسلم است برای دفع خطری که امت اسلام را در بر گرفته به پا خیزند و نسبت به این جریان شوم روشنگری کنند.

فارس نوشت: آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی از مراجع عظام تقلید با صدور پیامی در محکومیت هتک حرمت مقام حجر بن عدی از صحابه بزرگ پیامبر اسلام(ص) و امام علی(ع)، ماهیت گروه‌های تکفیری که امروز دامنگیر مسلمانان شده است، افشا کرد.

متن پیام مهم این مرجع عظام تقلید و قاضی‌القضات سابق جمهوری اسلامی ایران به شرح ذیل است.

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

جنایت و اهانتی که به صحابه نسبت به مرقد جلیل‌القدر، حجر بن عدی صورت گرفت، جنایتی هولناک بود که پیشانی انسانیت از آن به عرق شرم نشسته و از سوی همه شریعت‌های آسمانی و نظام‌های حقوقی بشری محکوم و غیر قابل بخشش است.

نبش حقوق مؤمنان بویژه صحابه بزرگ پیامبر (ص)، اولیاء و شهدای گرانقدر اسلام از زشت‌ترین نوع هتک حرمت نسبت به مقدسات دینی و اسلامی بوده و از بزرگترین جنایات و گناهان کبیره به شمار می‌آید که عاملان آن مستحق اشد مجازات می‌باشند.

امثال اینگونه حوادث که با رهبری و هدایت گروهی موسوم به «القاعده» و همفکران آنها از دیگر گروه‌ها انجام می‌شود از حقیقتی خطیر پرده برمی‌دارد که بی‌شک باید همه مسملانان به آن توجه و آن را درک کنند و آن، این است که اینگونه تحرکات ویرانگر تکفیری که با عنوان جهاد انجام می‌شود هرگز صبغه اسلامی ندارد بلکه فعالیت‌های خرابکارانه استعمارگران در کشورهای اسلامی است که در راستای بقا و امتداد خط شرم‌آور خوارج در تاریخ اسلام - که مسلمانان و صحابه و امیرالمومنین علی (ع) را کافر می‌نامیدند - صورت می‌گیرد.

اکنون نیز ادامه همان جریان، بذر تکفیر را در بلاد اسلامی پاشیده و مرتکب زشت‌ترین جنایات تحت پوشش عنوان جهاد در راه خدا می‌شوند در حالی که اسلام و مسلمانان از آنان و کردار ننگین‌شان بیزارند.

حرکت انحرافی که امروزه مسلمانان گرفتار آن شده‌اند، مصلحت امت اسلام و وحدت و عزت آنان را تهدید و چهره مسلمانان را در برابر دنیا مخدوش می‌کند.

برخی ویژگی‌های این گروه انحرافی که با نقاب اسلام پا به عرصه گذاشته، از قرار ذیل است:

اول) همچون خوارج در تاریخ صدر اسلام، هر کسی که افکار باطل‌شان را نمی‌پذیرد، متهم به کفر و بی‌دینی می‌کند.

دوم) آنان همچون خوارج زشت‌ترین و ننگین‌ترین جنایات و منکرات را که هیچ یک از شرایع آسمانی و قوانین انسانی نمی‌پذیرد، تحت عنوان جهاد مرتکب می‌شوند.

سوم) آنها وابسته و متکی به استکبار و کفر جهانی هستند و منافع و مصالح صهیونیست و دشمنان اسلام را جهان اسلام تأمین می‌کند.

چهارم) آنها با بکارگیری خشونت، ترور و کشتن افراد بیگناه، بذر فتنه و دشمنی و اختلاف را در پیکر امت اسلامی کاشته و با به نمایش گذاشتن اعمال ننگین‌شان در شبکه‌های ماهواره‌ای، چهره‌ای کریه و زشت از دین مبین اسلام در برابر جهانیان و اهل ادیان دیگر به معرض تماشا می‌گذارند.

با توجه به این نکات، بر هر یک از فرزندان غیرتمند اسلام فرض مسلم است که با دقت و جدیت متوجه این خطری که امت اسلامی را در بر گرفته، باشند و برای مقابله و دفع آن به پا خیزند و تلاش کنند تا امت اسلامی فریفته این جریان نگردند و از حرمت دین مبین اسلام و شکوه این امت مبارک دفاع کند.

باید با بیان نکاتی که ذکر شد و اینکه این جریان شوم بکلی از حقیقت جریان ناب و روح دین بیگانه است، به روشنگری بپردازند تا نفس پاک‌نهاد ما که در مسیر رشد تعالی است هرگز دچار خدعه و نیرنگ آنها نگردد.

وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ وَاذْکُرُواْ نِعْمَةَ اللّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنتُمْ أَعْدَاء فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا

سید محمود هاشمی شاهرودی

کد خبر 212563
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز