همشهری آنلاین: عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، تخریب قبور صحابه رسول‌الله(ص) را فتنه‌ جدید دشمنان اسلام دانست و گفت: در این شرایط باید با آرامش و طمأنینه رفتار کرد تا ارزش‌های منفی جایگزین ارزش‌های مثبت نشود.

شیخ عبدالکریم محمدی عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، با اشاره به احترام ویژه اهل‌سنت به صحابه پیامبر(ص) به ویژه به مزار آن‌ها، در خصوص حوادث هتک حرمت به مزار صحابه در سوریه و اردن، اظهار داشت: این قبیل مسائل که رخ می‌دهد، اسم آن فتنه است، دشمنان در صدد هستند با استفاده از فتنه‌گران، بر این آشوب بیش از بیش دامن بزنند.

وی افزود: در این شرایط باید با آرامش و طمأنینه رفتار کرد تا ارزش‌های منفی جایگزین ارزش‌های مثبت نشود و در سایه آرامش به نتیجه رسید.

عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت ضمن تأکید بر حفظ جایگاه صحابه بزرگوار پیامبر و تکریم آنان میان اهل سنت، مسلمانان واقعی را از انجام این اقدامات مبرا دانست و تأکید کرد چنین اقداماتی از سوی دشمنان مشترک شیعه و سنی هدایت می‌شود.

به گزارش فارس، تروریست‌های تکفیری در تازه‌ترین جنایت خود، قبر نورانی «حجر بن عدی» در منطقه «مرج عذرا» در حومه دمشق را نبش کردند و پیکر وی را به غارت بردند. دو روز پس از این هتاکی، وهابی‌ها آرامگاه «جعفر طیار» فرستاده پیامبر اعظم(ص) به حبشه را در جنوب اردن به آتش کشیدند.

این اقدامات هتاکانه موجی از اعتراض‌ها را در جهان اسلام به دنبال داشته است، چرا که اهل تسنن نیز مانند اهل تشیع احترام ویژه‌ای برای صحابه رسول‌الله(ص) قائلند.

کد خبر 212426
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز