همشهری آنلاین: رژیم عربستان سعودی به منظور سرکوب تظاهرات مردمی بحرین در جریان برگزاری مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک، تسلیحات و تانک‎های بیشتری را به این کشور ارسال کرده است.

عربستان سعودی

به گزارش شبکه پرس تی وی، فعالان بحرینی روز یکشنبه اعلام کرده‎اند که تانک‎های سعودی با خودروهای سنگین نظامی به بحرین ارسال شده و از پل اصلی که این دو کشور را به هم مرتبط می‎کند نیز عبور کرده‎اند.

از سوی دیگر نیروهای بحرینی که از جانب نیروهای سعودی حمایت می‎شوند نیز با تظاهرکنندگان صلح‎جوی بحرینی که روز گذشته در سراسر این کشور به برگزاری مسابقات فرمول یک اعتراض می‎کنند، درگیر شدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای رژیم بحرین در جریان این تظاهرات، معترضان را که جاده‎ها و خیابان‎های اصلی منامه را به نشانه اعتراض مسدود کرده بودند، مورد حمله قرار دادند.

به گفته شاهدان معترضان بحرینی در روستاهای اطراف منامه به آتش زدن لاستیک خودروها پرداختند.

تظاهرات ضددولتی در بحرین با آمادگی رژیم این کشور برای برگزاری مسابقات بحث‎برانگیز فرمول یک اتومبیل‎رانی، شدت یافت.

سرتیپ طارق حسن فرمانده امنیت عمومی بحرین نیز با انتشار بیانیه‎ای در همین خصوص گفت: « نیروهای پلیس با اقتدار آماده هستند تا در جریان برگزاری این رویداد بین‎المللی ورزشی در بحرین، تدابیر امنیتی را به اجرا گذارند.»

نیروهای امنیتی بحرین روز شنبه نیز در جریان درگیری با تظاهرکنندگان مخالف برگزاری مسابقات جایزه بزرگ اتومبیل‎رانی در این کشور، به سوی آنان گاز اشک‎آور شلیک کردند.

ده‎ها هزار تن از مردم معترض بحرین روز جمعه نیز با برگزاری تظاهرات مشابهی در منامه، خواستار لغو شدن برگزاری مسابقات مذکور شدند.

انقلاب مردم بحرین از چهاردهم فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی و با الهام گرفتن از انقلاب‎های مردمی در کشورهای تونس و مصر که به سرنگونی دیکتاتورهای آن کشورها انجامید، آغاز شد و مردم انقلابی تا کنون تظاهرات گسترده‎‏ای را علیه رژیم آل‎خلیفه برگزار کرده‎اند.

عربستان سعودی و امارات عربی در تاریخ چهاردهم مارس سال ۲۰۱۱ به دنبال درخواست منامه و به منظور کمک کردن به رژیم آل‎خلیفه در سرکوب اعتراضات مردمی بحرین، نیروهای امنیتی خود را به این کشور اعزام کردند.

هرچند که معترضان بحرینی در ابتدا خواسته‎ای جز اجرای اصلاحات سیاسی و برخورداری از سلطنت مشروطه نبودند ولی به دنبال سرکوب گسترده تظاهرات مردمی به دست رژیم منامه، خواسته انقلابیون به درخواست برای برکناری خاندان آل‎خلیفه از قدرت تغییر کرد.

در جریان انقلاب مردم بحرین تا کنون ده‎ها تن کشته و صدها تن دیگر نیز به دست نیروهای امنیتی رژیم منامه بازداشت شده‎اند.

سرکوب گسترده تظاهرات مردمی به دست عوامل رژیم آل‎خلیفه تا کنون باعث نشده است تا معترضان بحرینی از خواسته‎های خود عقب نشینی کنند.

کد خبر 210494
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز