مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: الولید بن طلال، شاهزاده قدرتمند عربستان سعودی خواهان اعطای حق رانندگی به زنان این کشور به دلایل اقتصادی شد.

saudi

شبکه خبری او ار اف اتریش گزارش داد، این میلیاردر و پسر عموی ملک عبدالله از طریق توئیتر نوشت با اعطای این حق می‌توان در استخدام دستکم 500 هزار راننده خارجی صرفه جویی کرد.

این شاهزاده دقیقا مشخص نکرد که این اقدام موجب چه میزان صرفه جویی می‌شود، اما مقامات دولت عربستان پیش از این از بالا بودن میزان انتقال پول نیروهای کار خارجی در این کشور به وطن خود ابراز نگرانی کرده بودند.

زنان در این پادشاهی حق رانندگی ندارند. به همین خاطر آنها باید مستخدمانی را که اغلب خارجی هستند، برای رانندگی به کار بگیرند. بسیاری از خانواده‌های عربستانی می‌گویند اگر زنان خودشان رانندگی کنند، درآمدشان افزایش خواهد یافت.

در پی تحرکات آزادی‌خواهی در دیگر کشورهای عربی، ده‌ها زن سعودی در سال 2011 برای به دست آوردن حق رانندگی تظاهرات کردند. تعدادی از آنها به همین خاطر مدتی را در بازداشت به سر بردند.

قانون اساسی عربستان به صورت صریح زنان را از رانندگی منع نکرده است. اما بر اساس قانون موضوعه در این پادشاهی، رانندگان باید گواهینامه داشته باشند و گواهینامه هم برای زنان صادر نمی‌شود؛ به همین خاطر آنها عملا از فرمان خودروها به دور مانده‌اند.

کد خبر 209225
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز