همشهری آنلاین: دبیر مجلس علمای هند مجازات اعدام برای شیخ نمر باقر النیر روحانی شیعه عربستان سعودی را محکوم و این حکم را نشانه آشکاری از استبداد عربستان سعودی دانست که از سوی عوامل استکباری آمریکا و اسراییل هدایت می‌شود.

حیدر نقوی

مولانا سید جلال حیدر نقوی روحانی شیعه هندی روز پنج شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: دستگیری و تعیین مجازات مرگ برای شیخ نمر و وابستگانش در تضاد آشکار با حقوق برابر برای مسلمانان شیعه و سنی عربستان سعودی است.

وی با اشاره به اینکه چنین واقعه ای برای نخستین بار اتفاق می افتد گفت: این اقدام برای استبداد سعودی خطرناک است و رژیم سعودی باید از اقدام به کارهایی که قدرت های استکباری دیکته می کنند دست بردارد.

وی ضمن تحسین شجاعت النمر که یکی از طرفداران اصلی حقوق زنان در عربستان سعودی است اظهار داشت: وی با رژیم سعودی مخالفت کرد و خواستار حقوق اولیه شد. مبارزه او برای دادن امید به این کشور سرکوب شده بود.

این رهبر شیعیان هند از مسلمانان عربستان سعودی خواست که علیه نیروهایی که پشت صحنه تفرقه افکنی میان برادران مسلمان هستند بایستند و اظهار داشت: چنین برخوردی با النمر و همراهانش که در جهت سرکوب شیعیان صورت می گیرد بسیار بدوی و وحشیانه است.

وی از سازمان ملل متحد و کشورهای دوستدار صلح خواست که مخالفت خود را با رژیم سعودی نشان دهند و خواستار آزادی شیخ النمر و همراهانش از زندان شوند.

کد خبر 207256
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز