همشهری آنلاین: جولیان آسانژ از مسئولان و کارکنان کاخ سفید خواست اسناد محرمانه مربوط به حملات هواپیماهای بدون سرنشین را افشا کنند.

assange

آسانژ گفت تصمیم دولت آمریکا برای کشتن شهروندان آمریکایی، نشانه نوعی فروپاشی در نظام این کشور است.
آسانژ که با انتشار هزاران سند محرمانه دولتی مقامات آمریکا را خشمگین کرده است در مصاحبه با  شبکه تلویزیونی ایچ بی او آمریکا از طریق ارتباط ویدئویی، چراغ سبز باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور را برای کشتن شهروندان آمریکایی که با شبکه القاعده همکاری می کنند، محکوم کرد.

بنا به گزارش نیوز دات کام، موسس ویکی‌لیکس در  گفت‌وگو با بیل ماهر گفت: اضمحلال و فروپاشی بیشتر از این که  مسئولان اجرایی به صورت خودسرانه، ارادی، محرمانه و بدون علنی کردن هر گونه تصمیم گیری، شهروندان خود را بکشند!

او افزود: به همین علت است که ما به سازمان هایی مانند ویکی‌لیکس نیاز داریم. من همه افراد در کاخ سفید را که به این مقررات و فرآیندهای قانونی دسترسی دارند ، تشویق می کنم این اسناد را در اختیار ما قرار دهند. ما نام شما را فاش نخواهیم کرد و آن اسناد را برای آگاهی مردم منتشر خواهیم کرد.

آسانژ از طریق ارتباط ویدئویی از سفارت اکوادور در لندن با شبکه تلویزیونی موردنظر مصاحبه کرد. او برای این‌که به سوئد بازگردانده نشود، از ماه ژوئن 2011 به این سفارتخانه پناهنده شد. انگلیس درخواست انتقال امن او را به اکوادور رد کرده است.

مقامات سوئد می گویند می‌خواهند از آسانژ درباره اتهام تجاوز جنسی بازجویی کنند. اما او از این‌که مقامات سوئد  به‌دلیل انتشار گسترده اسناد محرمانه دولتی آمریکا به این کشور تحویلش بدهند، ابراز نگرانی کرده است.

برادلی مانینگ، تحلیلگر جوان اطلاعات ارتش در عراق نیز ماه مه 2010 به علت تحویل اسناد دیپلماتیک و اطلاعات دیگر به ویکی‌لیکس دستگیر شد. در صورتی که او  در دادگاه نظامی آمریکا مجرم شناخته شود، به حبس ابد محکوم خواهد شد.

کد خبر 200714
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز