جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سناتورهای جمهوریخواه روز پنجشنبه رای اعتماد به چاک هیگل نامزد وزرات دفاع آمریکا را به تاخیر انداخته و مانع از رای گیری برای تایید وی برای ریاست پنتاگون شدند.

به گزارش ایرنا جمهوریخواهان روز پنجشنبه سرانجام تهدید خود را عملی کرده و با مخالفت با برگزاری جلسه رای اعتماد سنا به چاک هیگل مانع از تایید فرد پیشنهاد شده از طرف اوباما برای وزارت دفاع شدند.

در جلسه روز پنجشنبه مجلس سنا، 58 سناتور موافق رای گیری بودند و این در حالی بود که 40 سناتور جمهوریخواه با برگزاری جلسه رای اعتماد مخالفت کردند.

تنها چهار سناتور جمهوریخواه با رای گیری امروز موافقت کرده و خواستار برگزاری آن بودند.

بر اساس قانون آمریکا، سناتورها می‌توانند تا هر زمان که توانایی دارند در خصوص تائید ویا رد یک لایحه قانونی صحبت کنند و از این طریق از تصویب آن جلوگیری بعمل آورند.

در عرف کنگره این اقدام سناتورها Filibuster نامیده می‌شود که شیوه ای برای به تاخیر انداختن تصویب قوانین به شمار می‌آید.

اقدام امروز نمایندگان جمهوریخواه در خصوص رای گیری برای یک فرد در تاریخ سنا بسیار کم سابقه به شمار می رود.

با وجود آنکه جمهوریخواهان در مجلس سنا در اقلیت هستند، سناتورهای برجسته این حزب از جمله جان مک کین تهدید کرده بودند تا زمانی که دولت اوباما اطلاعات بیشتری درباره حادثه حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی به آن ها ندهد، از برگزاری جلسه رای اعتماد به هیگل جلوگیری کنند.

در این رابطه سناتور جان مک کین روز چهارشنبه گفته بود در صورتی که اوباما اطلاعات بیشتری درباره تماس با مقام های لیبی درباره حادثه بنغازی ارایه نکند، آن ها تلاش خواهند کرد که جلسه رای اعتماد به هیگل را به تاخیر اندازند.

هیگل برای دریافت رای اعتماد به دست کم 60 رای در سنا نیاز خواهد داشت.

چاک هیگل 66 ساله یک جمهوریخواه است؛ اما در محافل سیاسی آمریکا فردی مستقل و میانه رو شناخته می شود.

وی در گذشته انتقادهایی از رژیم صهیونیسستی مطرح کرده که عصبانیت برخی سناتورهای حامی رژیم صهیونیستی را به دنبال داشته است.

کد خبر 201498
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز