همشهری‌آنلاین: پی­گیری­‌ها و نامه­‌نگاری‌‌های رئیس بنیاد خیریه کودکان اوتیسم منجر شد تا رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه­‌ای به سازمان بهزیستی کشور خواستار توضیحات این نهاد درباره ممانعت از ثبت نام کودکان اوتیسمی در مدارس آموزش و پرورش شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از سایت بنیاد خیریه کودکان اوتیسم ناصر زجاجی رئیس این بنیاد در یازدهم مهرماه سال جاری در نامه‌ای به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به نبود مدارس تخصصی و ضرورت توجه آموزش و پرورش و بهزیستی نسبت به ایجاد و گسترش مدارس ویژه و اختصاصی برای کودکان طیف اوتیسم، از آنها خواست نسبت به این مسئله حساسیت نشان داده و ترتیبی اتخاذ کنند تا برخی از کودکان طیف اوتیسم بتوانند در مدارس آموزش و پرورش ادامه تحصیل دهند.

برابر این گزارش پیش از این جمعی از نمایندگان در تذکر جمعی به سازمان بهزیستی خواستار توجه این نهاد به مسئله آموزش کودکان طیف اوتیسم شده بودند و در پی آن عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در نامه‌ای به رئیس سازمان بهزیستی کشور بر این نکته تاکید کرد.

 عزیزی در این نامه که خطاب به هاشمی رئیس سازمان بهزیستی نوشته شده ،آورده بود:با توجه به تذکر جمعی از همکاران محترم، برابر ماده ۱۹۲ آیین‌نامه داخلی مجلس، نسبت به عدم توجه به کودکان استثنایی(اوتیسم) و ممانعت از ثبت نام آنها در مدارس آموزش و پرورش در سال جاری مستدعی است دستور فرمایید با عنایت به نقش حمایتی آن سازمان، نسبت به بررسی واقعه اقدام و این کمیسیون را از کم و کیف آن مطلع فرمایید.

ضمنا جهت مزید استحضار، رونوشت نامه شماره ۳۷۳۰۱ مورخ ۸/۰۷/۱۳۹۱ هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی به ضمیمه تذکر مزبور و و همچنین نامه شماره۲۲۵/ب/۹۱ مورخه ۱۱/۰۷/۹۱ رئیس هیئت مدیره بنیاد خیریه کودکان اوتیسم به همراه لیست ۱۳ نفر از کودکان تحت پوشش که فاقد بیمه درمانی هستند، ارسال می گردد.

بر اساس همین گزارش پیش از این نامه ،رئیس بنیاد خیریه کودکان اوتیسم در نامه‌ای به کمیسیون اجتماعی مجلس و ارسال فهرست ۱۳ تن از کودکان دارای طیف اوتیسم که نیازمند بیمه هستند و درخواست مساعدت برای توصیه به سازمان بهزیستی آورد: چنانچه استحضار دارند، مراقبت و نگهداری این گروه از کودکان ، به ویژه در منزل از مصادیق کارهای سخت و زیان­آور وسند کاهش توان مالی و جسمی اولیاء این کودکان می باشد، لذا پیشنهاد می نماید در صورت موافقت نسبت به تهیه و تنظیم طرحی که مراقبت از کودکان اوتیسم را از جمله مشاغل سخت و زیان آور موضوع قانون کار معرفی نماید ،پی‌گیری لازم به عمل آید.

بنیاد خیریه کودکان اوتیسم تنها نهادی است که به خانواده‌های کودکان طیف اوتیسم و فرزندانشان خدمات رایگان ارائه می‌کند و ماهانه بیش از 1000 مراجعه به این بنیاد از طرف اوتیسمی‌ها صورت می‌گیرد.

more

 رشد 40 درصدی مراجعان به بنیاد خیریه کودکان اوتیسم؛1000 مراجعه در ماه

کد خبر 193083
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز