آخرین خبر از خانه‌های تاریخی شهر تهران بیانگر آن است که سازمان تأمین اجتماعی قصد دارد تا دو‌ماه دیگر خانه تاریخی ظهیرالاسلام را که در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده و در مالکیت اداره املاک و مستغلات این سازمان است برای تبدیل به پارکینگ طبقاتی تخریب کند.

خانه تاریخی - ظهیرالاسلام

به گزارش خبرگزاری مهر، خانه قدیمی منسوب به سیدزین‌العابدین امام‌جمعه، ملقب به ظهیرالاسلام، داماد ناصرالدین‌شاه حدود 17سال پیش به بخش اداره املاک و مستغلات سازمان تأمین اجتماعی فروخته شد. این خانه همچنان با نام «امام‌جمعه» یا «خانه سمیعی‌آزاد» در میان دوستداران میراث فرهنگی شناخته می‌شود. به گفته کارشناسان، این خانه تلفیقی از معماری ایرانی و فرنگی است و به معماری اواخر دوره ناصرالدین شاه بازمی‌گردد.

خانه امام‌جمعه سال85 به‌ثبت میراث فرهنگی رسید. یکی از کارشناسان بخش املاک تأمین اجتماعی به خبرنگار مهر گفت که در چند روز گذشته، رئیس بخش املاک و مستغلات سازمان تأمین اجتماعی برای تغییر کاربری این خانه اقدام کرده و در نامه‌ای تبدیل این خانه به پارکینگ اختصاصی و طبقاتی سازمان تأمین اجتماعی را در دستور کار برنامه‌های این واحد در سال91 قرار داده و این ملک باید تا دو‌ماه دیگر تخریب شود.

این خبر در حالی اعلام می‌شود که مسئول دفتر مدیر املاک و مستغلات سازمان تأمین اجتماعی در واکنش به این خبر، به خبرگزاری مهر گفته است که حق انتشار این مطلب را ندارند چون سازمان تأمین اجتماعی این اختیار را دارد که هر تصمیمی می‌خواهد در املاک تحت مالکیت خود بگیرد.

کد خبر 179912

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز