عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران خواستار تعیین تکلیف خانه‌های پروین اعتصامی و اخوان ثالث و ساماندهی خانه‌های نیمایوشیج و استاد فیروزکوهی (در خیابان زرین نعل) شد.

خانه تاریخی پروین اعتصامی


به گزارش خبرنگار همشهری، احمد مسجد جامعی با اشاره به نیاز فوری بخشی از خانه پروین اعتصامی به ساماندهی، از تملک بخشی از خانه پروین اعتصامی توسط شهرداری تهران و همچنین دراختیار گرفتن بخش دیگری از خانه این شاعر ایرانی از سوی سازمان میراث فرهنگی خبر داد و افزود: پروین اعتصامی از شاعران خوب ایران بود که تأثیر زیادی در فرهنگ عمومی کشور داشت و به همین دلیل باید خانه او نیز ساماندهی شود.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با تشکر از شهرداری پایتخت نسبت به خریداری خانه اخوان ثالث گفت: خانه اخوان تا حدودی خریداری شده و قرار بود تبدیل به خانه موزه شود که نیاز است ساماندهی این خانه نیز در دستور کار قرار بگیرد. مسجد جامعی افزود: خانه نیمایوشیج می‌تواند مکان مناسبی برای ایجاد خانه شعر باشد.

همچنین خانه استاد فیروزکوهی در خیابان زرین نعل که پاتوق بسیاری از شاعران و بزرگان کشور بوده و حتی مقام معظم رهبری در این خانه حضور می‌یافته‌اند قابلیت تبدیل شدن به خانه شعر را دارد که باید اقدامات لازم درخصوص ساماندهی آن انجام شود. وی گفت: به جای ایجاد یک فضای قراردادی در تپه‌های عباس‌آباد به‌عنوان خانه شعر می‌توان با ساماندهی خانه شاعران به تثبیت هویت شهری کمک کرد و به‌دلیل پراکندگی این خانه‌ها در سطح شهر دسترسی مردم به فضاهایی این‌چنینی را که هویت شهر هستند آسان کرد. ‎

کد خبر 185057

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز