همشهری‌آنلاین: ساحل قلعه‌‌ی پرتغالی‌ها در جزیره‌ی قشم کاوش باستان‌شناسی زیر آب می‌شود.

قلعه پرتغالی‌ها

سیدمحمود میراسکندری - رییس پژوهشکده‌ی باستان‌شناسی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ـ در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این خبر بیان کرد: پروژه‌ای در قشم و در نزدیکی قلعه‌ی پرتغالی‌ها با هدف تعریض خیابان جلوی قلعه انجام می‌شود. به همین دلیل قرار شده است، بررسی باستان‌شناسی در زیر آب برای شناسایی آثار تاریخی منطقه انجام شود.

او با اشاره به این‌که پیش از این در سال 1380 بررسی باستان‌شناسی در این منطقه انجام شد، گفت: این‌بار کاوش علمی‌تری انجام می‌شود تا مشخص شود اگر اثری زیر آب وجود دارد، بیرون آورده شود یا برای تغییر مسیر خیابان تصمیم‌گیری شود.

به گزارش ایسنا، سال گذشته نخستین پایگاه باستان‌شناسى زیر آب حوزه‌ی خلیج فارس در منطقه‌ی آزاد قشم راه‌اندازی شد. پیش از این، میراسکندری از وجود آثار کشتى‌ها و ادوات جنگى پرتغالى‌ها در سواحل مجاور قلعه‌ی پرتغالى‌ها در شهر قشم و جزیره‌ی هرمز و همچنین آثار نفت‌کش‌هاى مربوط به دیگر کشورها از جمله انگلیسى‌ها در نزدیکى جزیره‌ی لارک قشم به‌عنوان شرایط ویژه‌ی بررسى مطالعات باستان‌شناسى زیر آب در این منطقه نام برده بود.

کد خبر 181569

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز