همشهری آنلاین: سه نشر چشمه، ثالث و پیدایش که از سوی اداره کتاب وزارت ارشاد تعلیق‌شده بودند،‌ اکنون پس از تلاش‌ها و رایزنی‌های اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران می‌توانند در نمایشگاه کتاب به عرضه آ‌ثار خود بپردازند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر با پیگیری اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و موافقت معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد، حضور سه ناشر تعلیقی در نمایشگاه امسال کتاب تهران بلامانع اعلام شد.

محمود آموزگار دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران ،درباره سرانجام پیگیری‌ها گفت: با توجه به تاکید دست‌اندرکاران نمایشگاه کتاب تهران به حضور پررنگ و جدی ناشران در نمایشگاه امسال، اتحادیه ناشران، خواستار رفع مسائل به وجود آمده پیرامون برخی از ناشران در ماه‌های اخیر از سوی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد شد.

وی افزود: پس از پیگیرهای انجام شده و با موافقت معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، حضور نشر «چشمه»، نشر «ثالث» و نشر «پیدایش» که پرونده‌شان در هیئت رسیدگی به تخلفات این معاونت در دست بررسی است، بلامانع اعلام شد.

این مقام مسئول در اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران ادامه داد: در مورد انتشارات «نظر» هم، پیگیری ما به اینجا رسید که این ناشر اساساً برای حضور در نمایشگاه امسال ثبت نام نکرده است.

آموزگار در عین حال تاکید کرد: البته به ناشران یاد شده، اعلام نشده بود که نمی‌توانند در نمایشگاه امسال حضور یابند ولی با توجه به اینکه این بحث‌ها در افواه مطرح بود، ما پیگیر مسئله شدیم که خوشبختانه مرتفع شد.

وی همچنین از بررسی تخلفات ناشران یاد شده در هیئت رسیدگی به تخلفات معاونت فرهنگی وزارت ارشاد پس از خاتمه نمایشگاه امسال خبر داد.

چندی پیش بهمن دری معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد از بررسی تخلفات 8 ناشر در این هیئت خبر داده بود.

 به گزارش همشهری‌آنلاین تعلیق فعالیت ناشران در آیین‌نامه اهداف و سیاست‌های نشر مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیامده است، لذا برخی از کارشناسان نشر معتقدند که این تصمیمات بیشتر سلیقه‌ای است تا بر اساس ضوابط و معیارهای قانونی.

more  نگاهی به مهمترین تحولات نشر و کتاب در سال 90

کد خبر 166191
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز