سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۲
۰ نفر

گروه ادب و هنر: آیین افتتاحیه بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، عصر دیروز (سه‌شنبه 12اردیبهشت‌ماه) با شعار «ربع قرن جهاد فرهنگی» در مصلای امام‌خمینی(ره) برگزار شد.

رئیس‌جمهور کشورمان در این مراسم با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب یک اثر فرهنگی بسیار مهم است که جمع کثیری از اندیشمندان، عالمان و اصحاب فرهنگ در آن یک خط ارتباطی بین خود ایجاد می‌کنند، گفت: امیدوارم با توکل به خداوند نمایشگاه کتاب تبدیل به یک جشنواره عظیم بین‌المللی شود.محمود احمدی‌نژاد ادامه داد: کاروان عظیم انسانی نزدیک به 10هزار سال است که به سمت قله‌های کمال و سعادت در حال حرکت است و در طول تاریخ به‌دنبال کشف قله‌های بلند بشری بوده است. وی در ادامه سخنان خود گفت: برای رسیدن به قله‌ها به عوامل گوناگونی نیاز است و نخستین عاملی که انسان را شکوهمند می‌کند، علم است. بدون علم مفهوم انسان بی‌معناست و آن چیزی که پرده‌ها را کنار می‌زند و حقیقت انسانی را روشن می‌کند، علم است.

همچنین در این مراسم بهمن دری، رئیس نمایشگاه بیست و پنجم کتاب تهران گفت: در نمایشگاه کتاب امسال به‌صورت کلی 4 هزار ناشر از ایران و 77 کشور جهان با حدود 400‌هزار عنوان کتاب شرکت دارند که این میزان غیر از کتاب‌های الکترونیک است که اگر آنها را نیز محسوب کنیم، میزان بیش از این خواهد شد. دری اضافه کرد: در بیست‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شاهد رشد کمی و کیفی حضور ناشران خارجی به‌رغم تهدیدها هستیم. از این جهت 77 کشور در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حاضر خواهند شد.

در این دوره از نمایشگاه فضایی هزار متری در اختیار فرهنگسرای کتاب قرار دارد که قرار است مجموعه فعالیت‌های آن در طول مدت نمایشگاه به‌گونه‌ای باشد که بتواند به‌عنوان مکمل فعالیت ناشران عمل کند. مهم‌ترین فعالیت این فرهنگسرا در نمایشگاه کتاب آشناکردن مخاطبان با کتابخانه‌ها و فروشگاه‌های کتاب در تهران و ترویج کتابخوانی خواهد بود. علاوه بر این، مرکز انتشارات مؤسسه همشهری هم در نمایشگاه حضوری فعال خواهد داشت.

کد خبر 168676
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز