کارلوس کی‌روش برخلاف مربیان قبلی تیم ملی هر گاه احساس کند که در تیم ملی و حتی فوتبال ایران کمبودهایی وجود دارد، انتقاد می‌کند.

فوتبال - تمرینات تیم ملی

سرمربی پرتغالی تیم ملی در آستانه رویارویی تیم ملی با قطر بار دیگر از وضعیت موجود در تیم ملی انتقاد کرد. کارلوس کی‌روش پس از تمرین صبح دیروز تیم ملی گفت: «بازیکنان تیم ملی آمادگی انجام بازی‌های بین‌المللی و رویارویی با حریفان طراز اول جهانی را ندارند. من زمانی که در منچستریونایتد یا رئال‌مادرید بودم یک بازیکن طی 33 روز 11 تا 13 مسابقه انجام می‌داد. این یعنی به‌طور میانگین انجام یک بازی در کمتر از 3 روز. آنها بازیکنان بین‌المللی و کار کرده‌ای هستند که در بستر فوتبال اروپا تمرین کرده و آماده می‌شوند. آنها این آمادگی را دارند اما بازیکنان ما در حال حاضر چنین آمادگی‌ای را ندارند.

مردم از تیم ملی کشورشان انتظار دارند. اگر این انتظار را داشته باشیم که مقابل تیم‌های اروپایی قرار بگیریم، به آنها ببازیم و بعد من بگویم بازیکنان خسته بودند آیا شما این را از من قبول می‌کنید؟ چه کسی از تیمش انتظار بازنده بودن را دارد؟ اگر قرار است به جام جهانی برویم و در آنجا ببازیم اصلا بهتر است نرویم. اما اگر می‌خواهیم در سطحی باشیم که امکان موفقیت‌مان کم نباشد، پس باید بسیار جدی‌تر از گذشته کارمان را ادامه دهیم. باید از الان خیلی جدی‌تر کار کرده و از هیچ بهانه‌ای سوءاستفاده نکنیم.»

کی‌روش تاکید کرد‌: «من واقعا نگران هستم. در جاهایی می‌بینم پزشک بعضی از تیم‌ها به ما اعلام می‌کنند که فلان بازیکن وضعیت جسمانی مساعدی نداشته و تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند در زمین تمرین حاضر شود و در خدمت تیم ملی باشد اما بعد از آن می‌بینیم همان بازیکن در یک مسابقه بین‌المللی برای تیمش بازی می‌کند! ظاهرا فشار ناشی از آن بازی هم باعث تشدید مصدومیتش شده و آسیب دیدگی‌اش بسیار جدی‌تر از گذشته می‌شود.

همیشه می‌توان عنوان کرد که بازیکنان خسته‌اند اما اگر واقعا آنها به خاطر خستگی شرایط سختی را تحمل می‌کنند پس باید برنامه ریکاوری کامل و دقیقی را داشته باشیم تا آنها در آینده نزدیک به‌زودی آماده شوند. ما برنامه دیگری جز این نداریم.» مشکل ما اینجور جاهاست.

نیاز به حمایت دارم

انتظارها از شخص کی‌روش بسیار بالاست و این موضوع البته برای مرد پرتغالی قابل‌قبول نیست. او معتقد است: «من نیاز به حمایت دارم. تنهایی نمی‌شود کار کرد. شاید سوپرمن بتواند اما من نمی‌توانم. اگر منتظر یک سوپرمن یا ناجی هستید که با این شرایط بیاید و فوتبال ایران را نجات دهد، من آن سوپرمن نیستم و قطعا چنین شخصی را پیدا هم نخواهید کرد. برای اینکه کارم را انجام دهم و تیم آماده‌ای داشته باشم نمی‌توانم خیلی به این حرف‌ها توجه کنم اما با اینکه همه می‌دانیم کره زمین به دور خورشید می‌چرخد ولی بعضی‌ها می‌گویند این خورشید است که به دور زمین می‌چرخد! (به شوخی) آنها اعتقاد دیگری دارند.»

سرمربی تیم ملی ادامه داد: «کار من این است که از تمام افراد و مسئولانی که در فوتبال ایران فعالیت می‌کنند دعوت کنم که بیایند تا محیط فوتبال ایران را عوض کنیم. ما باید با خودمان صداقت داشته باشیم. آیا جز این است که این بازیکنان بعضا روی زمین‌هایی که استاندارد نیست بازی می‌کنند، مصدوم می‌شوند و فشار زیادی را تحمل می‌کنند؟ اگر این اشکال را می‌گویم از کار کسی ایراد نگرفته‌ام. هدفم بیان مشکلات و گفتن آن به مردم است.»

استفاده از موقعیت‌ها

کی‌روش درباره بازی با قطر و اینکه رکورد شکست‌ناپذیری تیم ملی را همچنان حفظ کرده‌ است گفت: «بازی با قطر یک بازی متفاوت نسبت به دیدار با اردن است. این مسابقه در مقدماتی جام جهانی برگزار می‌شود و ما باید با تمرکز کامل و ارائه یک فوتبال رو به جلو در آن مسابقه حاضر شویم و سعی کنیم با قدرت تمام از موقعیت‌هایمان بهترین استفاده را ببریم. این مسابقه هم فرصتی است برای دفاع از جایگاه، اعتبار و رکورد تیم ملی ایران در رقابت‌های بین‌المللی. ما باید به حریفان‌مان ثابت کنیم که ورزشگاه آزادی می‌تواند برای آنها یک کابوس وحشتناک باشد.»

کد خبر 161989

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز