دور جدید تمرینات تیم ملی فوتبال ایران برای بازی با قطر از عصر روز گذشته آغاز شد.

فوتبال - کی روش

ملی‌پوشان کشورمان که روز چهارشنبه در آخرین بازی از مرحله اول رقابت‌های مقدماتی جام جهانی مقابل قطر قرار خواهند گرفت، پس از پشت‌سر گذاشتن اردوی امارات و انجام بازی دوستانه مقابل اردن، از دیروز در کمپ تیم‌های ملی تمرینات را زیرنظر کارلوس کی‌روش پیگیری کردند.

محمدرضا خلعتبری و علیرضا حقیقی، 2 بازیکن جدید حاضر در تمرینات تیم ملی بودند. خلعتبری که با مخالفت باشگاه الوصل در اردوی امارات غایب بود، همراه تیم ملی از دبی به تهران آمد، در ضمن پولادی مدافع چپ تیم ملی هم که در شرایط بازی قرار ندارد، امروز در بازی دوستانه پرسپولیس مقابل پیکان در ترکیب تیم جدیدش قرار خواهد گرفت و کی‌روش از دنیزلی خواسته که پولادی را در این بازی به میدان بفرستد.

در انتظار نکونام و دژاگه

جواد نکونام و اشکان دژاگه که به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند هنوز در تمرینات غایب هستند. آنها درگیر رقابت‌های لالیگا و بوندس‌لیگا هستند و کادر فنی تیم ملی منتظرند تا این دو بازیکن هم به اردو اضافه شوند. برای دژاگه و نکونام بلیت‌های بدون تاریخ صادر شده و به گفته کادر فنی تیم ملی آنها دوشنبه یا سه‌شنبه به تهران می‌آیند. در روزهای گذشته اما خبرهای متفاوتی در مورد خط خوردن 3 بازیکن از تیم ملی قبل از بازی با قطر مطرح شد ولی مدیر رسانه‌ای تیم ملی گفته که بازیکنی از اردو خط نخواهد خورد. تنها بازیکن خط‌خورده رضا نوروزی است که از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شده و بازی با قطر را از دست داده است.

خسرو حیدری، مدافع راست تیم ملی هم قبل از بازی با اردن دچار مصدومیتی جزئی شد و در این بازی به میدان نرفت. البته حیدری برای بازی با قطر مشکلی ندارد. او می‌گوید: «کی‌روش خیلی روی بازیکنان تیم ملی حساس است. او گفت ممکن است با 10 دقیقه حضورم در بازی با اردن، اتفاقی بیفتد که بازی با قطر را از‌دست بدهم به همین دلیل بازی نکردم ولی برای دیدار با قطر مشکلی ندارم.» غلامرضا رضایی مهاجم کناری تیم ملی هم در بازی با اردن مصدوم شد ولی او هم می‌تواند در بازی چهارشنبه ایران را همراهی کند.

غیبت 3بازیکن

تمرین دیروز تیم ملی در شرایطی برگزار شد که احسان حاج‌صفی و یعقوب کریمی بازیکنان غایب بودند. این دو با نظر پزشک برای گرفتن ‌ام‌آر‌آی غیبت داشتند. در ضمن مهرداد پولادی به درخواست باشگاه پرسپولیس در تمرین حضور نداشت. دیروز برنامه تمرینی تیم ملی هم به همراه اسامی بازیکنان به دو زبان فارسی و انگلیسی در اختیار خبرنگاران قرار گرفت. بازیکنان با حرکت‌های کششی و نرمشی تمرین را آغاز کردند و سپس دروازه‌بان‌ها زیر نظر مربی دروازه‌بان‌ها تمرین کردند و سایر نفرات زیر نظر کی‌روش کار کردند. تمرین‌های مختلف تاکتیکی و کار با توپ در بخش‌های مختلف انجام شد در ضمن علی کریمی و مهدی رحمتی هم در بازی سپک‌تاکرا با یکدیگر رقابت جالبی داشتند.

ملی‌پوشان مراعات کردند

مهدی‌رحمتی دروازه‌بان تیم ملی پس از تمرین روز گذشته گفت: «بعد از مسابقه‌هایی که در لیگ برگزار کردیم، تمرین‌های خوبی را در اردوی تیم ملی داشتیم. در این اردو بازی تدارکاتی مناسبی مقابل اردن انجام دادیم. اردنی‌ها تیم خوبی بودند و برای نتیجه‌گیری مقابل ما به زمین آمدند. روی بدشانسی و تنها روی اتفاقات 2 گل دریافت کردیم که فکر می‌کنم مستحق خوردن این دو گل نبودیم، اما خوشبختانه پس از آن ناامید نشدیم و توانستیم نتیجه را جبران کنیم. به هر حال این مسابقه یک بازی تدارکاتی بود و شرایط خودش را داشت. نباید این بازی را با بازی‌های رسمی قیاس کرد.» او ادامه داد: «بازیکنان در این بازی کمی مراعات ساق‌ پاهایشان را هم می‌کردند که خدای ناکرده برای بازی‌های رسمی دچار مصدومیت نشوند؛ چرا که اردنی‌ها خیلی جدی بازی می‌کردند. خوشبختانه تیم ملی روند پیشرفت خوبی دارد و در آینده نتایج بهتری هم خواهد گرفت.»

دروازه‌بان تیم ملی درباره صحنه خطایی که در بازی با اردن منجر به اعلام پنالتی از سوی داور و در نهایت گل دوم اردنی‌ها شد، افزود: «من روی بازیکن اردن خطایی نکردم و بعد هم که فیلم بازی را چند مرتبه دیدم به‌نظرم آن برخورد نمی‌توانست پنالتی باشد. به هر حال پنالتی در یک بازی دوستانه گرفته شد و ما هم توانستیم جبران کنیم.»

کد خبر 161714

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز