همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست تخریب رجال سیاسی و دینی کشور بعدها به میان خود اتهام زنندگان کشیده می‌شود و اقدام آنها در تهمت زدن به دیگران خلاف عقل و تدابیر رهبری است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده قم در خانه ملت بار دیگر از همین شهر برای نهمین دوره انتخابات مجلس نیز نامزدی خود را اعلام کرده است. مهمترین اظهارات وی را در جدول زیر می‌خوانید:

1

  • معمولا مسئله انتخابات در بیشتر کشورها از بعد داخلی مدنظر بوده و امکان دارد رویکرد مسئولین هر کشور به انتخابات موجب تغییراتی در برخی ملاحظات اقتصادی یا سیاسی شود. این امر در کشور ما دو تاثیر عمده دیگر نیز دارد. نخست توجه به ساز و کارهای جدیدی است که دشمنان علیه جمهوری اسلامی به کار گرفته‌اند که حضور گسترده مردمی در این دوره از انتخابات موجب افزایش حیثیت و ابهت ایران در مقابل حریف می‌شود و مسئله دیگر نیز بالا رفتن اعتبار ایران در عرصه بین‌المللی است.

2

  • {مقام معظم رهبری همواره بر مسئله وحدت تاکید کرده‌اند و در کنار آن خواستار توجه افراد به جبهه دشمن هستند. برداشت جنابعالی از این سخن رهبری چیست}  تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه دارای مبنای دینی و قرآنی و بر اساس آیه شریفه «رحما بینهم و اشداء علی‌ الکفار» صورت می‌گیرد. ایشان همواره این روش را دنبال می‌کنند اما عده‌ای کمتر به درک آن نائل می‌شوند.

3

  • تاکید رهبری در زمینه وحدت دارای مبانی عقلایی و دینی است و این مسئله در کنار تکثر سلایق باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا ایشان نیز تنوع موجود را در حدی که افراد قادر به انتخاب اشخاص گوناگون باشند مفید می‌دانند اما مسئله اساسی این است که باید از چنگ‌اندازی‌های سیاسی و تخریب پرهیز کرد زیرا انتخابات به معنای رقابت سالم است، اما بعضی کارهایی که در مسائل سیاسی کشور دیده می‌‌شود نشان‌دهنده خامی بوده و کسی که به گروه یا جریانی علاقمند است نباید دیگران را تخریب کند.

4

  • ترجیح دادن شخص یا گروهی نباید موجب نابود ساختن دیگران شود زیرا همه جریان‌ها دارای جنبه‌های مثبتی هستند و علاقمندی به یک جبهه به معنای از بین بردن دیگر افراد نیست و چنانچه این فهم عمیق در رفتار انتخاباتی همه اشخاص وجود داشته باشد،‌ کمک زیادی به وحدت ملی در کشور می‌کند اما عده‌ای به دنبال سوء‌ظن بوده و متخصص پمپاژ این مسئله به کشور هستند اما باید توجه داشت که برخی مسائل قابل گفتن در جمع نبوده و باید به صورت مخفی تذکر داده شود.

5

  • متاسفانه مشاهده می‌شود که میزان اختلاف‌افکنی برخی گروه‌ها بیش از کارهای وحدت‌گرایانه آنهاست به طوری که حتی در میان شخصیت‌هایی در سطح ملی دیده می‌شود که این افراد،‌ انسان‌های هوشمند و هنرمندی در زمینه اداره کشور نبوده و به همین دلیل سعی می‌کنند با تخریب دیگران خود را اثبات کنند هرچند این مسائل خیلی زود علنی شده و ضایعات فراوانی برای کشور در پی خواهد داشت.

6

  • این مسائل بر روی کسانی که دچار پیچیدگی‌های سیاسی نیستند تاثیر گذاشته و دشمنی‌ها را در جامعه افزایش می‌دهد و این گونه مسائل در استان قم نیز دیده می‌شود، بنابراین ضروری است که اختلاف‌افکنان تغییر رفتار دهند و نکته حائز اهمیت نیز این است که مشکلات بیرونی باید موجب وحدت بیشتر داخلی شود.

7

  • توهین و مارک زدن به اشخاص از نخستین سال‌های پس از انقلاب رواج داشته و گروه‌های چپ از این شیوه استفاده می‌کردند به این ترتیب که خصوصیتی را به یک شخص یا گروه نسبت داده و به طور مداوم آن را تبلیغ می‌کردند و در شرایط کنونی نیز مشاهده می‌شود برخی آقایان همان روش را در پیش گرفته‌اند. برخی نیز در زمان دولت هفتم و هشتم این گونه اقدامات را دنبال کرده و نام‌هایی چون گروه فشار را بر روی نیروهای بسیج می‌گذاشتند.

8

  • کسانی که انتقاد به شخص من داشته‌اند باید این مسائل را با خود من در میان می‌گذاشتند زیرا این امر نیازی به مارک زدن ندارد و این کارها از جنس دیگری غیر از تاکیدات رهبری است، در حالیکه صحبت‌های من در محکومیت فتنه و پس از آن کاملا علنی و بیشتر مواقع در صحن مجلس بوده است.

9

  • فردای پس از انتخابات یعنی روز شنبه اطلاعیه‌ای صادر کرده و یکشنبه نیز طی سخنرانی که در مجلس داشتم، مردم را به آرامش دعوت کردم و این مسئله در روزهای بعد از آن نیز ادامه یافت.همواره از دیدگاه‌های رهبری دفاع کرده و همگان را به وحدت و پرهیز از رفتارها غیرقانونی دعوت کرده‌ام. ساکت یعنی چه؟

10

  • هیچ‌یک از سخنان من در تائید فتنه‌گران و آشوب خیابانی نبوده بلکه همیشه از همه افراد خواسته‌ام در چارچوب قانون رفتار کنند و تمام تظاهرات‌ها و تجمعات خود را نیز بر اساس موارد قانونی صورت دهند و مجموعه این فعالیت‌ها بیشتر از سخنانی است که توسط سران دیگر قوا در محکومیت فتنه مطرح شده است.

11

  • می‌گویند دو پهلو حرف زده است، آیا ما از اینکه به انتخابات باید احترام گذاشت دفاع کرده‌ایم یا خیر؟ از روز بعد از انتخابات گفته‌ایم نتیجه انتخابات محترم بوده و به رئیس جمهور تبریک گفتیم، تمام سخنان من در زمینه دفاع از انتخابات و احترام به رأی مردم بوده است، اما معنای دوپهلو حرف زدن را باید از تهمت‌زنندگان پرسید.

12

  • ممکن است بگویند چرا در مسئله کهریزک صبحت کرده‌ام، رهبری که بیشتر از من در رابطه با این قضیه صحبت کردند. هدف ما از سخنرانی‌های آن زمان این بود که به همه جهانیان اثبات کنیم نظام اسلامی دارای قدرت خوداصلاحی است و احتیاجی ندارد کسی آن را از بیرون اصلاح کند.

13

  • آقای کروبی نسبت به زندان‌ها موضع‌گیری داشت و ما گروه گذاشتیم و تحقیق کردیم و مشخص شد که خلاف است، چه کسی بود که آن موقع موضع گرفت؟

14

  • سیاست تخریب رجال سیاسی و دینی کشور تنها به این دلیل صورت می‌گیرد که گویندگان آنها در حد دیگران نبوده و تنها راهکار خویش را تخریب می‌دانند اما باید به این نکته نیز توجه کنند که این مسئله بعدها به میان خودشان نیز کشیده می‌شود و اقدام آنها در تهمت زدن به دیگران خلاف عقل و تدابیر رهبری است.

15

  • ادبیات هوچی‌گری را نمی‌پسندم و آن را قبول ندارم زیرا روش من با اینگونه افراد متفاوت است، اما تهمت سکوت نیز به طور قطع دروغ محسوب می‌شود، زیرا بیشتر از دیگر افراد سخن گفته‌ام، اما هیچ‌گاه مانند برخی افراد هوچی‌گری نکرده و نخواهم کرد.

16

  • تخریب دیگران لطمات جبران‌ناپذیری به گروه‌های سیاسی وارد می‌سازد اما این کار روش صحیحی نیست زیرا اقدام آیت‌‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله یزدی حرکت درستی بوده که موجب نظم در فعالیت‌های اصولگرایان شده است. بنابراین باید کارهای خوب را تحسین کرده و تنها به انتقاد نپرداخت زیرا این افراد از آبرو و وقت خود هزینه کرده‌اند.

 

کد خبر 161939
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز