همشهری آنلاین: آیت‌الله سید محمد خامنه‌ای گفت: دشمن از همه روش‌های خود استفاده خواهد کرد، یکی از روش‌های رایج ایجاد اختلاف بین اصولگرایان یا دامن زدن به آن اختلافات است،‌ آنچه که به این کار دشمن کمک می‌کند و آن را می‌شود معاونت بر جرم تلقی کرد، ‌اتبّاع هوا و پیروی شیطان، یعنی رویکردی فردگرایانه و خودخواهانه به موضوع انتخابات و توجه محض به منافع شخصی یا گروهی است.

محمد خامنه‌ای

آیت‌الله سید محمد خامنه‌ای از اعضای شورای تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به فرمان امام خمینی (ره) در سال 57 و نماینده نخستین دوره مجلس شورای اسلامی بود هم اکنون ریاست بنیاد حکمت اسلامی صدرا را عهده دار است.  مهمترین اظهارات آیت الله سید محمد خامنه‌ای در جدول زیر به نقل از فارس آمده است.

1
  • مشارکت مردم و در صحنه و عرصه سیاسی بودن افراد ملت تنها تضمین امنیت خارجی و داخلی یک ملت است؛ در جامعه‌ای که مردم منزوی و خانه‌نشین و بی‌اعتنا به امور کشور باشند هیچکس در آینده خود امنیت سیاسی و بین‌المللی ندارد، چه موافق حکومت باشند و چه مخالف. اگر خدای ناکرده دشمنی از بی‌تفاوتی ملتی سوء استفاده کند و بعناوین مختلفی ـ مانند آنچه در عراق و افغانستان اتفاق افتاد ـ به کشوری مسلط شود، دولت و ارتش غالب و مسلط به هیچکس رحم نمی‌کند و فجایعی در آن اوضاع روی می‌دهد و جنایاتی اتفاق می‌افتد که در آن دو کشور و حتی پاکستان که دوست و هم‌قدم امریکا بود، اتفاق افتاد.
2
  • اصولگرایی، اصولاً معنای جامعی دارد و عملاً باید همه کسانی را که به اصول و ارکان نظام جمهوری و اسلامی ایران اعتقاد جازم و التزام عملی دارند و عملا یا در اظهار نظرات سیاسی خود از آن اصول تخلف نکرده‌اند، اصولگرا دانست و چتر و سقفی بزرگ نه محدود برای این افراد در نظر گرفت.

 

3
  • آرایش یا متأسفانه آرایش‌های موجود اصولگرایان هم امیدوارکننده است به شرطی که موضوع را ساده‌لوحانه و خوشباورانه در نظر نداشته باشیم؛ مردم به روحانیت خوشبین هستند و در طول دوران بعد از انقلاب بیشتر موضعگیری‌ها و تشخیص‌ها و پیشنهادهای آنها به مردم درست و صادقانه بوده، دوستان روحانی بزرگواری هم که در این مقطع پیشرو و راهنما شده‌اند تجربه سیاسی و اجتماعی دارند و می‌توانند کار انتخابات و فهرست نامزدها را ان‌شاء‌الله به سامان برسانند.
4
  • گروه‌ها و جریان‌های مخالف از هر قبیل تلاش دارند که در مجلس شورای اسلامی جا و موقعیتی بدست بیاورند،‌ اما بفرض امکان نفوذ آنها از راه معرفی نامزدهای گمنام محلی در شهرستان‌ها یا افراد به ظاهر ولایی و اصولگرا، امکان تحقق یک گروه مؤثر و خطرناک در مجلس بسیار ضعیف است و خود آنها هم امیدی ندارند فقط سعی‌شان بر این است که در مجلس بلندگوئی داشته باشند و اظهار حیات بکنند اگر چه اینگونه آثار ظاهری حیات مثل صدایی است که بعد از مرگ از مرده برخیزد.
5
  • مسلماً دشمن از همه روش‌های خود استفاده خواهد کرد، یکی از روش‌های رایج ایجاد اختلاف بین اصولگرایان یا دامن زدن به آن اختلافات است،‌ آنچه که به این کار دشمن کمک می‌کند و آن را می‌شود معاونت بر جرم تلقی کرد، ‌اتبّاع هوا و پیروی شیطان، یعنی رویکردی فردگرایانه و خودخواهانه به موضوع انتخابات و توجه محض به منافع شخصی یا گروهی است.
6
  • هیچ چیز در انقلاب بدتر از برهم زدن وحدت ملت نیست و راه جلوگیری آن است که اگر منافع شخصی خود را حاصل ندیدند لگد به وحدت نزنند و به خدای حاضر و ناظر و به خوشنامی خود فکر کنند و از صف خارج نشوند، و انتخابات را زیر سؤال نبرند، بلکه بر عکس به افرادی که رأی آورده‌اند تبریک بگویند و خود و همه را پیروز انتخابات بدانند؛ زیر سؤال بردن یک انتخابات قانونی فقط می‌تواند کمک به دشمنان و کمک و تغذیه رسانه‌های دشمن باشد.
7
  • ناامنی در دوره انتخابات امسال دو گونه می‌تواند باشد اول، بروز اغتشاش به وسیله اشرار مزدور ذخیره‌ای که دشمنان در کشور ما مخصوصاً در تهران دارند و برای اینگونه اغتشاش‌ها ذخیره و نگهداری و تأمین شده‌اند. این اغتشاش‌ها بیشتر برای تهیه خوراک رسانه‌های دشمن و ایجاد اختلاف‌های قومی و مذهبی و صنفی در حوزه‌ها و بالاخره برای ابطال برخی از صندوق‌ها و تسویه حساب‌های شخصی و گروهی است؛ جلوگیری از این گونه ناامنی راه مشخّص دارد و چندان دشوار نیست.
8
  • امّا دوم، احتمالاً به صورت چالش‌های کلان و وسیع است که بیشتر ممکن است در استان‌ها و شهرهای مرزی انجام گیرد و با نفوذ تدریجی افراد مزدور مسلح و جایگیری آنها در آرایش پیش‌بینی شده، دامنه اغتشاش را بالا ببرند و مناطقی را کانون آشوب افراد مسلح بسازند تا مثلاً ارتش مجبور به دخالت شود و از اینجا مایه تبلیغات خصمانه فراهم شده باشد.
9
  • مهم در پیشگیری این حوادث علاوه بر مراقبت و آمادگی نیروهای مربوطه، باید در رسانه‌ها به مردم هشدار داده شود که هم کمک اطلاعاتی بکنند و هم دستخوش نقشه‌های دشمن نشوند؛ اتکّال به خداوند متعال و حسن نیت هوشیاری مسئولان بحمدالله تا کنون ملت را از خطرات حفظ کرده و در آینده هم ان‌شاء‌الله حفظ خواهد کرد.

 

کد خبر 161258
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز