همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به قانون انتخابات که براساس آن کاندیداها یا وابستگان حزبی و جناحی باید برای جلب آرای مردم، فقط به تشریح برنامه‌ها و دفاع از عملکرد خود و جناح خود بپردازند و در غیر این صورت تخلف کرده و صلاحیت نامزدی در انتخابات را ندارند، گفت: متأسفانه اکنون در بحث‌ها و مناظره‌های انتخاباتی به‌ویژه توسط کسانی که ادعای ارزشمداری دارند، آن‌چه که رعایت نمی‌شود همین مورد است و اخلاق و ادب اسلامی به مسلخ می‌رود. به خاطر جلب چند رأی بیشتر، تهمت، دروغ و اهانت و تخریب انجام می‌دهند و متأسفانه هیچ مرجع شرعی و قانونی هم به این حجم از اهانت‌ها و تخریب‌ها توجه نمی‌کند.

ایسنا نوشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای هماهنگی جبهه مردم‌سالاری گفت: تا زمانی که با مردم باشیم و مردم نیز با عشق و علاقه به پای نظام و انقلاب بایستند، آسیب‌ناپذیر خواهیم بود اما اگر روزی رابطه مردم و نظام به‌گونه‌ای شود که نتوانیم از نظام و انقلاب و تشیع دفاع کنیم، مقصرین باید پاسخگوی خداوند و مردم باشند.

وی بزرگترین و مهمترین تبلور حضور مردم را انتخابات خواند و با اشاره به تجربه بشر در زمینه اجرای مردم‌سالاری و اداره جامعه از طریق صندوق‌های رأی تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات از یک سوی نشانه وفاداری و وظیفه‌شناسی آنان نسبت به نظام و از سوی دیگر بیانگر صلاحیت برگزارکنندگان انتخاب خواهد بود.

وی انتخابات مجلس را سرآمد سایر انتخابات خواند و با بیان این‌که «اصلاح و پیشرفت جامعه از دل مجلس بیرون خواهد آمد» تأکید کرد: محور اساسی نظام اسلامی عمل به قانون و احکام دینی و نیز رعایت اخلاق است، اما اگر فضای انتخابات به‌گونه‌ای باشد که تریبون‌داران قصد زمین زدن رقیب را داشته و یا مجریان و ناظران بخواهند با سلایق شخصی و جناحی و نیز سوءاستفاده از بیت‌المال رقیب را از میدان به در کنند، نباید انتظار داشته باشند، مردمی که ناظر صحنه هستند به تأیید اقدامات آنان بپردازند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به قانون انتخابات که براساس آن کاندیداها یا وابستگان حزبی و جناحی باید برای جلب آرای مردم، فقط به تشریح برنامه‌ها و دفاع از عملکرد خود و جناح خود بپردازند و در غیر این صورت تخلف کرده و صلاحیت نامزدی در انتخابات را ندارند، گفت: متأسفانه اکنون در بحث‌ها و مناظره‌های انتخاباتی به‌ویژه توسط کسانی که ادعای ارزشمداری دارند، آن‌چه که رعایت نمی‌شود همین مورد است و اخلاق و ادب اسلامی به مسلخ می‌رود. به خاطر جلب چند رأی بیشتر، تهمت، دروغ و اهانت و تخریب انجام می‌دهند و متأسفانه هیچ مرجع شرعی و قانونی هم به این حجم از اهانت‌ها و تخریب‌ها توجه نمی‌کند.

وی افزود: متأسفانه امروز مبارزه ندیده‌ها، مبارز شده‌اند، جبهه‌نرفته‌ها و جنگ‌ندیده‌ها، تحلیل‌گر دوران دفاع مقدس شده‌اند و سرد و گرم نچشیده‌های انقلاب و مبارزه که تازه به دوران رسیده‌اند، گذشته‌ها را زیر سؤال می‌برند که امیدواریم روزی اوضاع اصلاح شود.

وی برگزاری انتخابات با سیستمی صحیح و شفاف و مطابق مر قانون را پاسخگوی بسیاری از مشکلات خواند و خطاب به جبهه مردم‌سالاری تصریح کرد: به شما به عنوان بخشی از نیروهای حاضر در صحنه انتخابات توصیه می‌کنم، قانون و اخلاق را رعایت کرده و از تهمت و تخریب پرهیز نمایید؛ چراکه در بلندمدت قلوب مردم و رضای خداوند را از دست خواهید داد.

هاشمی‌رفسنجانی هتک آبروی مؤمن را مانند شکستن گوشه‌ای از عرش خداوند خواند و با بیان این‌که «خداوند متعال در قلوب شکسته مظلومان جای دارد و انتقام شکسته شدن قلب مؤمن را از ظالم می‌گیرد» تصریح کرد: مردم به دنبال اسلام لفظی نیستند، بلکه خواستار اسلامی هستند که پیامبر اکرم(ص) براساس آن توانست در مدت 10 سال از جامعه قبیله‌ای و عرب جاهل مدینه‌النبی را بسازد.

وی مقطع کنونی را زمان آزمایش و اتمام حجت خداوند با مردم و مسوولان نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: در مقطعی قرار داریم که اگر درست عمل کنیم و رضای خداوند و خلق خدا را درنظر بگیریم، باعث افتخار و زینت اهل بیت(ع) و اسلام خواهیم بود و اگر تنها رضای افراد و سلایق و جناح‌ها را درنظر بگیریم، به زمین خواهیم خورد و نزد خدا و خلق او مغموم خواهیم بود.

کد خبر 161272
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز