گروه بورس: فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد:

بورس

ارزش بورس تهران در سال گذشته میلادی با 65‌درصد رشد پس از بورس‌های سریلانکا و فیلیپین در رده سوم قرار گرفت.به گزارش همشهری، رونق معاملات بورس تهران از ابتدای سال تاکنون باعث رشد اکثر نماگر‌های بورس تهران شده است؛ به‌طوری که بورس تهران در طول چند ماه گذشته به آرزوی دیرینه خود رسید و برای نخستین بار وارد باشگاه 100 میلیارد دلاری‌های جهان شد، این شاخص حتی پا را فراتر گذاشت و در پایان فروردین ماه به 126‌میلیارد دلار رسید.

ارزش جاری بازار سهام از جمله نشانه‌های بزرگی و توسعه‌یافتگی بورس‌های دنیا تلقی می‌شود، به‌طوری که در حال حاضر ارزش جاری مجموعه بورس‌های دنی57.8 هزار میلیارد دلار برآورد می‌شود که از این میزان 24 هزار میلیارد دلار مربوط به بورس‌های قاره آمریکاست. ضمن اینکه در حال حاضر ارزش بازار‌های مالی آسیای جنوب شرقی به17.5 هزار میلیارد دلار و بورس‌های اروپایی - آفریقایی و خاورمیانه مجموعا به16.3 هزار میلیارد دلار رسیده است.

گزارش‌های فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار نشان می‌دهد: ارزش بورس‌های آمریکا در سال گذشته میلادی 20 درصد و کشوری‌های آسیای جنوب شرقی به‌طورمیانگین 17 درصد رشد کرده است.
در عین حال، این گزارش حکایت از آن دارد که ارزش بورس سریلانکا از ماه مارس سال 2010 تا‌کنون 106 درصد رشد کرده و هم‌اکنون به 21 میلیارد دلار رسیده است. پس از بورس سریلانکا ارزش بورس فیلیپین با 72 درصد افزایش هم‌اکنون به 160 میلیارد دلار رسیده و در رده دوم قرار گرفته است.

این فدراسیون همچنین در گزارش خود تاکید کرده است که ارزش بورس تهران با 65‌درصد رشد از ماه مارس سال گذشته تاکنون به 112 میلیاردو567 میلیون دلار رسیده است.همچنین میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس تهران در طول این مدت 89 درصد محاسبه شده است ضمن اینکه میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس تهران در ماه مارس سال میلادی برابر با12.9 درصد بوده است.این گزارش حکایت از آن دارد که شاخص بازده نقدی و قیمت بورس تهران در طول یک سال گذشته میلادی 89 درصد افزایش یافته است. در عین حال شاخص 50 شرکت بزرگ بورس تهران هم با 160 درصد صعود به 1485 واحد در آخر ماه مارس رسیده است.فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار همچنین میزان گردش معاملات بورس تهران را15.6 درصد محاسبه کرده است.

کد خبر 133597

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز