همشهری آنلاین: آمار جدید نشان می‌دهد بیکاری درازمدت در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، به ویژه برای جوانان و کسانی که مهارت زیادی ندارند، رو به افزایش است.

unemployment

به گزارش شبکه خبری پرس تی وی، اگرچه اقتصاد کشورهای اروپایی به آرامی رو به بهبود است اما یافتن شغل در این کشورها، به ویژه برای جوانان و افراد غیر ماهر، دشوارتر شده است.

آمار جدید نشان می‌دهد بیکاری درازمدت در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، به ویژه برای جوانان و کسانی که مهارت زیادی ندارند، رو به افزایش است.

گزارش اتحادیه اروپا درباره وضع اشتغال در سال 2010 که روز پنج شنبه منتشر شد، نشان می‌دهد در اواسط سال جاری میلادی، حدود نیمی از افراد بیکار در اروپا بیش از یک سال بود که شغلی نداشتند. این رقم در سال گذشته تنها 30 درصد بود.

نرخ متوسط بیکاری در اتحادیه اروپا حدود یک سال است که در نه و شش دهم درصد ثابت مانده است. اما گزارش ارائه شده نشان می‌دهد میزان بیکاری در میان کشورهای اروپایی مختلف است. اسپانیا، پرتغال و ایرلند تنها با افزایش بیکاری با رکود اقتصادی مقابله کرده‌اند.

اسپانیا و لتونی بیشترین میزان بیکاری در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دارند، یعنی حدود 20 درصد. هلند و اتریش با 4 درصد دارای کمترین نرخ بیکاری هستند.

در برخی کشورهای عضو، میزان بیکاری شروع به کاهش یافتن کرده و نگرانی مردم از بیکاری نیز کمتر شده است.

همین گزارش نشان می‌دهد میزان اشتغال موقت به ویژه در میان جوانان افزایش پیدا کرده است. اکنون حدود 50 درصد شغل‌هایی که جوانان دارند، موقت است. اشتغال موقت معمولا به معنای فقدان مزایای مناسب است.

اتحادیه اروپا در صدد است مشاغل بیشتری که به محیط زیست صدمه نمی‌زند ایجاد کند، اما تعداد کارگرانی که در زمینه اینگونه مشاغل دارای مهارت کافی باشند، کم است.

تحلیلگران می‌گویند به دلیل بحران مالی که اتحادیه اروپا تلاش می‌کند خود را از آن برهاند، کاهش بیکاری به کندی صورت خواهد پذیرفت.

کد خبر 121638
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز