همشهری آنلاین: گروهی از معترضان به سیاست‌های دولت فرانسه در ادامه اعتراض‌های خود؛ راه‌های منتهی به فرودگاه‌های شمال و جنوب پاریس را بستند

اعتراضات فرانسه

به گزارش ایرنا، اتحادیه ث.ژ.ت. که بیشترین طرفدار را در بین کارمندان و کارگران فرانسوی دارد به اعضا و هواداران خود در فرودگاه‌های سراسر فرانسه توصیه کرده است که با گسترش اعتصاب‌ها و اقدامات خود ناوگان هوایی فرانسه را مختل کنند.

بر اساس گزارش رسیده از فرودگاههای اورلی در جنوب و شارل دوگل در شمال پاریس تعدادی از کارکنان این فرودگاه با بستن راههای منتهی به این دو فرودگاه سبب تاخیر و لغو پروازها شده اند.

این اقدام سبب شده است بسیاری از مسافران از خودروها و تاکسی ها پیاده شده و برای اینکه به موقع به پرواز خود در صورتیکه لغو نشده باشد، برسند صدها متر را پیاده با در دست داشتن بار خود طی کنند.

گزارش دیگری از تولوز حاکی است که فرودگاه این شهر نیز به وسیله ششصد نفر از تظاهر کنندگان به تعطیلی کشانده شد و از کار باز ماند.

اعتراضات فرانسه 1

اعتصاب نامحدود در فرانسه که از سه شنبه گذشته آغاز شده است سبب اختلال در خطوط راه آهن، سوخت رسانی و ارایه خدمات در برخی بخش‌ها از جمله خدمات هوایی شده است. این اعتصاب‌ها روز پنجشنبه با ابعادی نامشخص دهمین روز خود را آغاز می‌کند. در روزهای اخیر بین سی تا 50 درصد پروازهای این دو فرودگاه لغو یا دچار تاخیر شده است.

تجمع دانش آموزان معترض در برابر مجلس سنا و بورس فرانسه

صدها دانش آموز دبیرستانهای پاریس روز چهارشنبه در برابر مجلس سنای فرانسه که سرگرم ادامه بررسی قانون تغییر نظام بازنشستگی است تجمع کردند.

تجمع کنندگان که از پیش از ظهر در این مکان گرد آمده‌اند با سردادن شعار 'همه با هم، اعتصاب عمومی' خواستار توقف بررسی قانون تغییر نظام بازنشستگی در سنا شدند.

گروههای چپ مخالف دولت برای به تاخیر انداختن تصویب این لایحه حدود 1500 اصلاحیه ارایه داده اند و گفته می‌شود حدود سیصد اصلاحیه هنوز بررسی نشده است و از اینرو تصویب این لایحه در سنا که پیش بینی می شد امروز یا فردا صورت گیرد دست کم تا روز شنبه به طول می انجامد.

اعتراضات فرانسه 2

همین گزارش حاکی است گروهی دیگر از دانش آموزان که تعداد آنها در حدود هزار نفر گزارش شده است در برابر ساختمان‌های بورس پاریس و خبرگزاری فرانسه که در میدان موسوم به بورس قرار دارد دست به تجمع زده اند.

بنا بر آخرین گزارشها امروز 600 دبیرستان در فرانسه تعطیل بود. وزارت آموزش ملی فرانسه این تعداد را 178 دبیرستان اعلام کرده است.

دانش آموزان دبیرستانی فرانسه از سه شنبه گذشته بطور مستقل به موج اعتراض‌های ضد سیاست‌های دولت پرداختند و تجمعات سه روز اخیر آنها در شهرهای 'نانتر' و 'لیون' به خشونت کشیده شد و صدها تن از آنان بازداشت شدند.

به رغم این رویدادها رسانه های فرانسه تلاش می کنند با توجه به قانونی بودن اعتصاب و تظاهرات در این کشور فضای عمومی را عادی و آنچه را که رخ داده است طبیعی جلوه دهند.

در همین رابطه برخی منابع خبری حتی با استفاده از واژگانی مانند 'شاد' فضای عمومی تظاهرات و تجمعات را غیرخشونت آمیز و سرگرم کننده تصویر می کنند.

این رسانه ها همچنین رویدادهای خشونت بار اخیر در برخی نقاط فرانسه را ناشی از اقدامات افرادی خاص و جدا از مطالبات صنفی اتحادیه ها و فشارهای سیاسی احزاب چپ قلمداد می کنند.

گفتنی است خبرها و گزارشهای روزهای اخیر از تظاهرات و تجمعات معترضان به سیاستهای دولت فرانسه حاکی بود که مطالبات مردم این کشور به برخلاف آنچه در تبلیغات دولتی فرانسه تکرار می شود، محدود به قانون بازنشستگی نیست بلکه طبقات اجتماعی و احزاب سیاسی مختلف چپ این کشور هر یک با دیدگاهها و مطالبات مخصوص به خود به خیابانها آمده‌اند.

کد خبر 118828
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز